söndag 19 augusti 2007

BAO+HP samt Mummy+Shrek=Sant

Wotcher!

Ni får ursäkta min besatthet, men ingen kan längre neka till att Harry Potter tagit över världen! Det är väl ingen som på allvar tror att det är ett sammanträffande att Sveriges bästa och världskända musikkompositörer Andersson/Ulvaeus väljer att skriva en låt med raden "Ur askan går du, pånyttfödd på nytt, flyger du ut, Fågel Fenix till slut" samma år som filmen "Harry Potter and the Order of the Phoenix" har premiär och seriens sista bok släpps? Nä, trodde väl inte det.

Jag känner mig lite taskig mot min kära mor, men hon bjuder verkligen på bloggtillfällen! Här kommer att par av hennes citat från fredagskvällen, som hon spenderade med Shrek:

(Donkey är påväg att bli typ.. eldsprutad? av Draken)
"Neej! *panikslagen röst* Åsnan!!" (Jag suckar och svarar trött "Ta det lugnt... det är en tecknad barnfilm. Tror du seriöst att åsnan kommer dö?")

(Min lillebror har just informerat om att det finns en uppföljare på video)
"Nähä?! Den måste vi hyra någon dag!" (Det roliga med detta är att vi hyr film ca en gång per år, det är första gången som mamma föreslår detta på säkert fem år, och hon vill alltså hyra en tecknad barnfilm om ett träskmonster, som går på Canal+... jag börjar tro att hon faktiskt har panik inför den stundande 50-årsdagen, trots allt...)

(TV-hallåan informerar om att Shrek med svenska röster visas i kanalen på söndag klockan 16.00, mamma med fullt seriös röst)
"Hörde ni!? Då kan vi se den igen! Shrek med Samuel Fröler! Haha!"

I övrigt:

*PREMIÄR för Termos på lördag!
*Back to school på torsdag...
*Konsert på Gärdet IDAG, tåg från Östertälje om 6,5 timme, borde gå och lägga mig NU, sitter därför kvar en stund till.
*Inter-Roma i Supercoppa-finalen IDAG, FOOORZA LA ROMA!


And no, I don't pity the dead, I pity only the living, and, above all, those who live without the love from and to AS Roma.

In loving memories...

Inga kommentarer: