onsdag 15 augusti 2007

HIPP HIPP HURRA IGEN!

WOTCHER! Födelsedagarna avlöser varandra och den här gången är det TOVE som fyller 15! Yaaay! Grattis söt, älskar dig! Jag hoppas att Vanda och co. inte utsätter dig för något hemskt idag ;)

Efter den positiva respons jag fått på min första fanfic har jag nu återupptagit försöken att skriva en "riktig", alltså en i flera kapitel! Det går väl sådär, har ju så otroligt dålig självdisciplin! Dessutom var jag dum nog att börja skriva den på svenska, så det blir ett helvete att översätta allt till engelska sen... men aja, vi får se vart det tar vägen. Det är ganska kul i alla fall.

I väntan på min nästa fanfic kan ni roa er med den här, som är den bästa Post-DH storyn jag har hittat hitills. Riktigt spännande!

I övrigt, möte om Marens framtid imorgon samt konsert med Gunilla Backman och Filharmonikerna på söndag! Ska bli riktigt skojigt med konsert igen.

Vart, vart, tog sommarlovet vägen? Vi var ju nyss i början av det, det var slutet av juni? Och nu är det snart en ny termin igen, och jag vill verkligen inte. Jag orkar inte sätta mig och plugga till prov, skriva uppsatser, trycka in femtiotusen jävla spanska böjningsformer i huvudet igen. Jag vill vara i Stockholm med mina älsklingar, läsa och skriva och bara njuta av livet. Är det för mycket begärt?

In loving memories

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tacktack! Nej idag blir det nog inget hemskare än håltagning i öronen, vilket visserligen är hemskt nog...

Framför allt har du otroligt dåligt självförtroende :)
Man kan ju lägga upp svenska också annars?

Och ja, det är nog för mycket begärt. Faktiskt... :P

Anonym sa...

men criccsteeeer. nu började jag läsa på den där ficen. det här är inte bra. jag har annat att göra (typ).

tydligen är det för mkt att begära, för jag begär samma sak. men vi får helt enkelt härdas ut. du har studenten kvar sen, bättre dag finns inte ;)

Anonym sa...

Tjo!

Det är klart att du ska skriva en lång fanfiction! :) Jag rekommenderar att skriva om början på engelska och sedan fortsätta med det språket, det är ASjobbigt att översätta allt sen (jag har testat).

Däremot går det ju att lägga upp den på svenska på ff.net men då är det ju inte lika många som kan läsa och förstå.

Vi syns på söndag!

Anonym sa...

Det kändes ju som om Tove fyllde 14 alldeles nyss, för det minns jag så tydligt. Var tar tiden vägen egentligen? Anyway, grattis Tove om du läser! :)

Ska läsa din fanfic nu. :D

Christine sa...

Tove: Det också :P Visst kan man lägga upp på svenska men det är gaanska många fler som läser om man skriver på engelska, plus att det är väldigt bra träning.

Frida: Lugn bara lugn, den är ju kort! Sen kan du återgå till att plugga franska och baka ciabattabröd ;)

Linda: Jag tror faktiskt att jag ska göra så, jag har skrivit typ 7000 ord på svenska nu och det känns som att det är tillräckligt mycket att översätta. Japp söndag it is! :D

Elin: Jag vet, hon måste varit typ 12 eller just fyllt 13 när jag började prata med henne! Hon var ju LITEN wtf!!

Anonym sa...

Hoppas att du läser här innan söndag!!!

Cissi har inte sitt band med så du behöver inte ta med bandspelare. Däremot tänkte jag ta med mig (försöka) en liten bärbar CD-spelare så har du skivor som vi bör lyssna på - ta med! Jag kan ta med MM och Nära mig. :)

Syns!

Christine sa...

Linda: Oki bra att du sa till! MM och Nära Mig låter underbart ;)

Ses på söndag :D :D