fredag 24 augusti 2007

Woah!

Wotcher!



i'm in gryffindor!
be sorted @ nimbo.net



Jag älskar att göra olika tester och se vilket elevhem jag hamnar i! Det bästa är när man får poäng och kan se hur mycket av varje elevhem man har i sig - sist jag gjorde ett sånt fick jag 15 poäng Gryffindor, 12 poäng Ravenclaw, 12 poäng Hufflepuff och 6 poäng Slytherin.



Första två skoldagarna har varit helt okej. Lång föreläsning om studieteknik idag, den var väl rätt bra, men är lite skeptisk till det föreläsaren sa ändå. Visst, det är säkert jättebra om man går på högskola/universitet och har 2-3 ämnen, men nu har vi typ...7? stycken så det känns inte så troligt att jag kommer hinna skumma igenom, läsa rubriker, läsa löptext bla bla bla under flera dagar i X antal ämnen redan INNAN vi haft lektioner om ämnet i fråga. Ärligt talat, det är mer än vad Hermione hade gjort. Jag är väldigt nöjd med mina resultat under ettan och ser i nuläget inga skäl att ändra på ett vinnande koncept.



In loving memories...

3 kommentarer:

Anonym sa...

va har ni bara 7 ämnen? >_>

Anonym sa...

Ravenclaaw :D
Fast fett dåligt test, uppenbart vilken som var vilket hem. Man kan ju bara välja det man vill hamna i :P

"Not only are you intellegent, you're also an enigma!" vad betyder enigma?

Christine sa...

Öh typ nåt sånt... hum måste tänka...Företagsekonomi, Rättskunskap, Engelska, Matte, Spanska, Naturkunskap, Projektarbete (d.v.s driva företag), Idrott och Musik. Det är nio men idrott och musik blir inte direkt så mycket plugg, inte så att man har några böcker på 300 sidor som man måste plugga in iaf :)

Jag veet, jag är på jakt efter bättre!

Enigma tror jag betyder typ gåta/mysterium.