torsdag 2 augusti 2007

WE ARE THE POTTER GENERATION!

Jupp, det är vi!

Var i Stockholm idag och såg OotP (för andra gången) med favvo-Tove och hennes mycket trevliga kompisar Hannah och Fanny! Filmen var lika underbar som förra gången, och ja, den har sina brister, men ingenting är perfekt. HP är HP och det är liksom.... magiskt.

Håller också på att skriva en fanfiction, vilket är första gången någonsin! Dock föga troligt att den blir klar eller någonsin publiceras, den dag jag slänger ut hela min själ så lätt är troligtvis when hell freezes over.

Nähä, nu tänker jag dra mig tillbaka och läsa ut boken "Det är 1988 och har precis börjat snöa". Tunn bok, var tvungen att ta någon lätt nu eftersom jag fortfarande inte är av med min Post-DH depression. Meen efter den tänker jag läsa ut Mina drömmars stad, så har jag läst ut alla böckerna på min lista inför sommaren plus några till... och jag har fortfarande 3 veckor kvar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du ska skriva fanfiction! :) Själv har jag försökt mig på det några gånger (på engelska, gillar inte att skriva på svenska). Om du lägger upp den (gissar att det är HP) på fanfiction.net eller portkey.org måste du säga till så att jag kan läsa! :D

Ha det så bra!

Kram Linda

Christine sa...

Jag skriver på svenska nu för att slippa behöva tänka på grammatik och uppslagsböcker och sånt, men ooom jag mot all förmodan skulle tycka att den skulle vara värd att publicera kommer jag absolut att översätta den. Och ja, HP såklart!

Anonym sa...

Men på fanfiction.net kan man skriva på svenska och lägga upp också. Eller ryska om man vill... ;)