tisdag 2 oktober 2007

Lugnet över, nu kommer stormen

Wotcher!

Jahapp, då var den lugna perioden över. Imorgon är det rättskunskapsprov, och sen rullar det bara på med prov, redovisningar, inlämningsarbeten etc. Om det inte vore för att jag hade det underbara höstlovet att se fram emot skulle jag gå under. Jag har aldrig längat till Hogwarts mer än nu (nån som börjar tycka att det här är tjatigt? Isåfall kan ni inte ha läst eller förstått Harry Potter, mina vänner)... tänk er en dag med Transfiguration, Charms, History of Magic och DADA... (FUCK THIS WORLD, I'M GOING TO HOGWARTS!)... och efter dagens lektioner äter man en utsökt middag, tränar quidditch, skriver Potions-uppsats (jag var aldrig en stor beundrare av Snape och kemi/hemkunskap var aldrig min grej, men Potions låter jävligt fascinerande, i alla fall i teorin), spelar wizard chess i uppehållsrummet innan man kryper ner i en varm himmelsbädd... OMG önskedröm.

Reality: Upp halv sju, vill inget hellre än att krypa ner i sängen och sova igen, trycka i mig frukost, iväg till skolan, välkommen till en ny dag, spanskan är obegriplig, företagsekonomin går för långsamt och matten är bara allmänt tråkig, maten är piss, hem till slut, bussen är försenad, hem intag föda snabbt, öppna böckerna och plugga, plugga, plugga! Vill spela patiensduell men Tove dyker aldrig upp för hon är lika upptagen med att lära sig onödigt vetande som jag, när hon slutligen dyker upp halv nio är tankarna redan på nästa skoldags mödor, och helgen känns långt, långt borta. Borde det, borde det och borde det men det är inte så jävla lätt att vara Hermione Granger när man tycker att Tonks är såå mycket coolare.

Och DESSUTOM hinner jag varken läsa eller skriva några fanfics just nu så det blir tyvärr inget fanfic-word idag! Kanske sen om jag hinner...gör mitt bästa, jag lovar!

In loving memories...

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh! du och harry potter inspirerar verkligen mig!! jag är inne i en svart vecka (går omkring i min mantel), och det här hjälpte mig verkligen att överleva dagen! du är en ängel!!! tack så mycket!! <3<3<3<3

Christine sa...

Oh ingen orsak ^^

Anonym sa...

asså stackars dig :( Och stackars mig! Men idag är det lördag och jag är online och vill spelaaa för har redan läst en massa sidor ur på västfronten inten nytt (har bara 60 kvar av dagsransonen) och har läst igenom hela SO-texten och har fixat citat till termos, och jag lyckas i syslöjden med mina armvärmare, och jag fick MVG- på noprovet som jag trodde jag skulle få som bäst vg- på och musikprovet gick super och bilden gick också bra trots att det var kris och jag fattar matten, kemin, och just nu just nu så har jag inte ångest för någonting utom gymnasievalet! Så just nu just nu vore det perfekt att spela patiensduell men var fan är du? :(

Christine sa...

HAHA jag sa ju att du skulle få som sämst MVG-...dock sjukt att du kunde få det när du skrev SNYFT över en hel sida haha, men BRA BRA! :D :D

Jag var hemma hos Li ^^

Anonym sa...

ja det var helt sjukt men tänker inte klaga 0:)

ååh var det kul där? : )

Christine sa...

haha såklart du inte ska klaga, det är bara att tacka och ta emot ^^

Jaadå det var jättemysigt ^^