måndag 29 oktober 2007

Rememberall 2007!!

Wotcher!!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. hundratusen tankar och känslor, men kortfattat FY TUSAN VAD KUL DET VAR! Harry Potter är fan bäst och HP-fans är sjukt underbara. Saknar redan alla, vill ha en tidvändare och åka tillbaka, för det här var för tusan en av de bästa helgerna i mitt liv! Bilder finns här.

Jag åkte upp till Sthlm relativt tidigt i lördags, tog bussen hem till Tove och gjorde mig i ordning tillsammans med henne och Sean (jag var utklädd till Bellatrix Lestrange, har aldrig varit så svartsminkad. Finns ett par bilder på länken ovan). Tog lite längre tid än vi tänkt oss LALALA! Men vi hann i tid till samlingen så det var lugnt. Träffade resten av deltagarna vid två, skylten var bäst, och på grund av all packning var det lite svårt att ta sig igenom tunnelbanespärrarna - hallå, vi magiska människor är faktiskt vana att färdas via APPARATION eller the FLOO NETWORK! Men det gick till slut, bytte smidigt till Roslagsbanan (rätt gammal så det var lite härlig Hogwarts-känsla!) och efter sisådär en halvtimme var vi framme i Täb.... på Hogwarts. Just det.

Först sorterades vi, och till min glädje och lättnad hamnade jag i GRYFFINDOR tillsammans med Linnea, Sofia, Ebba, Elvira, samt Hanna <333 (Hanna var Head of Gryffindor House och bäst såklart!) Skrattade givetvis lite åt Tove som lyckades bli sorterad i SLYTHERIN, hahaha! Men det var bara söta människor i Slyth (Li, Tove, Sean, Matilda, Hannah och Emilott <33) så jag var snäll mot henne och mobbade henne inte trots att hon hamnade i Voldemorts elevhem.

Sen hade vi lite diskussion om DH, massa smarta åsikter, och gick till Hogsmeade och införskaffade "lite" godis och glass hos Honeydukes. Efter det blev det såklart MIDDAG där vi satt med våra elevhem och hade det allmänt mys. När vi alla var fyllda med kladdkaka var det dags för charader, något som Hufflepuff var helt outstanding på. Men som någon klok slythare sa, Slytherin är ambitiösa, Ravenclaw smarta, Gryffindor modiga och Hufflepuff är bra på charader. Det var bra att dom fick vinna nånting, dom är ju inte så bortskämda med sånt :)

Runt kockan tio satte vi oss ett gäng och kollade på GoF, vilket var rätt kul att göra med andra HP-nördar eftersom man då kunde kommentera en massa grejer. För en gångs skull lyckades (SPOILER BOK/FILM 4 NU!) jag låta bli att gråta när Harry kommer tillbaka till Hogwarts med Cedric, POÄNG TILL MIG! Efter filmen var det lite allmänt snack, vi kollade våra kunskaper om PoS och runt halv tre satte jag mig och läste lite fanfics med Emilott på hennes dator. En UNDERBAR dag!!

Vaknade kvart över nio igår, typ alla utom jag och Tove var redan vakna och hade ätit, så 5 minuter efter att jag hade vaknat (Tove sov fortfarande) kom hela gänget in och sjöng The Mysterious Ticking Noise för de tyckte vi skulle vakna. Supergulligt, ÄLSKAR ER! Vill bli väckt så varje morgon ju! Efter att vi hade ätit och packat ihop sovsäckar och hela alltet diskuterade vi vad som kommer hända med HP nu när alla böcker är utgivna, och såklart kom vi fram till att de KOMMER LEVA VIDARE! Punkt.

Sen åt vi lunch och efter det var det frågesport som var riktigt klurig! Det var ju tur att det inte var ett prov, hade jag haft lika många rätt då hade jag varit på ett betyg jag aldrig fått på ett prov. Men jag kunde ju iaf trösta mig med att alla tyckte att det var lika svårt - alldeles för mycket quidditchfrågor. Jag är dock lite nöjd över att jag så snyggt prickade in både Narcissa Malfoys födelseår och antalet poäng Gryffindor slog Slytherin med i Quidditchfinalen i PoA.

Sen var det tyvärr i stort sett slut, folk droppade av med jämna och ojämna mellanrum (folk kom från hela Sverige, helt underbart!) och till sist åkte jag hem med öh (nu måste jag tänka) Tove, Li, Sean, Matilda, Elin, Mika, Rannva och Sampo. Sammanfattningsvis en FULLÄNDAD helg!! Saknar er alla så himla mycket redan och vi måste träffas igen <3

Tidigt imorgon bitti (ska gå upp 3.00) bär det av till den Eviga staden, bort från regn och rusk. Ska proppa i mig massa glass och tiramisu, vara kulturell, besöka Romastore och dreggla efter Totti har jag tänkt mig... ni får ha det underbart och jag är hemma på fredag!

In loving memories...

4 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA DET VAR VÄRLDSBÄST OCH JAG ÄLSKADE ALLT MEN MEST ÄLSKAR JAG MINA SMÅ ÄDLA GRYFFINDORS <3 NI VAR BÄST!!!!

Christine sa...

OCH DU VAR BÄSTA HEAD OF HOUSE EVER HANNA OCH DÅ TYCKTE JAG ÄNDÅ MYCKET BÄTTRE OM LI ÄN VAD JAG TYCKER OM SNAPE I BÖCKERNA!

Till nästa gång ska vi dock som sagt ha fler tävlingar där man behöver använda hjärnan och inte bara kroppen! Jag tycker vi ska spela quidditch, jag känner att jag är jäkligt bra på det! :O

Anonym sa...

hahahah :P du borde skrivit att du vann ju X)

Anonym sa...

Yey, du var duktig. Det var underbart att träffa så många fans ihop.

Älskade att kolla på fyran med er, fler misstolkningar går det inte att göra XD "I'll skow mine if you show me yours!*dramatisk rörelse*"