torsdag 4 oktober 2007

Uppmärksamma rätt saker!

Wotcher!

Så var det full fart mot helgen igen, men inte är det någon skön relax-torsdag inte! Imorgon är det som vanligt någon typ av prov på spanskan och det driver mig till vansinne! Jag vet ju inte hur mycket av kapitlet jag måste fatta - räcker det med att jag förstått de stora händelserna och mestadels av dialogerna eller måste jag fatta allt? Att förstå allt är ju alltid bra men det verkar helt meninglöst att sitta och översätta 20 sidor, de ord man slår upp kommer ju i alla fall försvinna direkt, eftersom hjärnan inte kan lära sig 300 ord genom att läsa dem en gång. Illa illa. Menmen, jag får väl göra mitt bästa och hoppas att det räcker.

I övrigt känns det faktiskt rätt bra nu, trots att det är hur mycket som helst att göra. Tror det har att göra med att det här naturkunskapsarbetet inte känns så jättejobbigt utan mest intressant. Efter morgondagens UF-lektion är vi förhoppningsvis också rätt i fas med företaget också så.. ja, jag är positiv, i alla fall just idag.

På lördag ska jag förhoppningsvis träffa Li! Man behöver sånt där att se fram emot. Dock blir jag deprimerad av att tänka på den kommande temadagen om miljö. Visst, det är viktigt, men så uttjatat att jag bara vill dö. Är det någon som säger ett ord om krisen och övergreppen mot tusentals människor i Burma, Darfur, Ryssland, Venezuela och Kuba? Nä, precis. Jag säger inte att miljön är oviktig, men personligen tycker jag att det är respektlöst mot alla de människor som kämpar för demokrati runt om i världen att bara prata om vilka miljöbovar USA och Kina är. I min värld är det helt klart värre att Kina avrättar sjukt mycket människor för småbrott eller brott människor inte ens är skyldiga till än att de släpper ut en massa koldioxid. Det är som att säga att det är värre att det blir dimmigt till följd av alla dementorer än att Voldy och co. springer runt och mördar varenda mugglare de ser.

Dagens engelska fanfic-word: Whimsical, som betyder nyckfull.

In loving memories...

Inga kommentarer: