tisdag 5 januari 2010

Satans klantskallar

JVM-förlusten i semin sved minst sagt hårt! Aldrig kul när ens lag åker ur en turnering, men ännu mer bittert när man vet hur bra dom faktiskt kan spela. USA gjorde en bra match, inget snack om den saken, men man kan ju lugnt säga att dom hade marginalerna, och ett par herrar i randiga skjortor, på sin sida. Sånt gillas inte! Menmen, det är bara att ta nya tag! Snart är det ju vinter-OS och då har Tre Kronor ett guld att försvara! Sannolikheten för att dom lyckas med det är väl inte direkt enorm, men hoppat är som bekant det sista som överger en.

Ett annat lag som har ett guld att försvara är som bekant Italiens fotbollslandslag! Fyra år går ibland på tok för snabbt - det känns verkligen inte som 3,5 år sen Totti satte den där straffen i krysset, Luca Toni gjorde processen kort med Ukraina, Fabio Grosso gjorde ett fantastiskt mål på övertid mot Tyskland, och laget makalöst nog lyckades sätta samtliga fem straffar i finalen mot Frankrike. Jag har njutit av varenda minut som Italien varit världsmästare, och än finns några kvar att avnjuta. Ingen tror väl på allvar att laget ska försvara titeln - och det är väl det som talar mest för dom...

Hur som helst, 2010 blir om inte annat så iaf ett underbart sportår!

4 kommentarer:

lillis sa...

Det är för mycket fotboll i din blogg Cricce! :p

Christine sa...

Inte då Lillis, du vet att du egentligen gillar det ;)

tove sa...

Vem är lillis? Anna?

GO GO SVERIGE. Segt att vi inte gick till VM dock. Å andra sidan kan man då koncentrera sig på riktig fotboll...

Det är hoppet är inte sant. Jag älskar fortfarande Leksand, även om jag tappat allt hopp. Alltså överlever kärleken hoppet!
Fides, spes, cáritas, maior autem horum est cáritas

lillis sa...

Ja tove, lillis är Anna, det är mitt alterego!

Nej cricce, jag vet att jag INTE gillar det! Men jag gillar dig så jag får väl stå ut med fotbollen då...:p