fredag 26 februari 2010

It's the final countdown!

En knapp halvtimme kvar till finalen. Det är inte klokt hur mycket jag börjat älska det här laget på så kort tid. Visst, jag gillade dem såklart redan i Turin - sista stenen och den efterföljande kyssen är svensk idrottshistoria - men det här är annorlunda. Dels för att jag plötsligt förstått curling (i Turin var det ungefär "jaha, dom kom närmast mitten..då vann dom!") och uppskattar sporten, dels för att laget är så charmigt. Jag tycker det är helt fantastiskt att fyra kvinnor, flera av dem småbarnsföräldrar, med vanliga jobb, går in i ett OS och under en dryg vecka är världsstjärnor och nationens hopp. De är ljusår från de pengar, status och uppmärksamhet som hockeykillarna drar in, och ändå brinner de med största sannolikhet minst lika mycket för sin sport. Bara den tanken ger mig gåshud. Att de sen går in i semifinalen och fullständigt manglar världsmästarna Kina...ja, vad ska man säga? Lag Anette Norberg är tillsammans med längdlandslaget den stora svenska behållningen i detta OS. Hjältar hur det än går mot Kanada!


REPRIS NU TACK!!

Inga kommentarer: