måndag 22 februari 2010

OS-drottningen!


All heder åt Marit Björgen och Charlotte Kalla, men min stora OS-favorit är helt klart Magdalena Neuner! Först ett silver (det blir nog ett guld när Kuzmina åkt fast i dopingkontrollerna!), sen två guld! Hon skjuter bland de bästa, hon skjuter klart snabbast (citat från min lillebror: "...fan, hade hon varit med i kriget hade tyskarna vunnit!") och hon åker ruggigt fort. När så det mentala står pall är hon oslagbar. Världens bästa skidskytt, no talk about it. Dessutom är hon otroligt ädel nu och väljer att stå över ett närmast solklart guld i stafetten, för att låta de andra tyskorna som inte tagit medalj få en chans. Hade jag fortfarande delat ut ädelhetspoäng hade det varit en tiopoängare. Fan, det är tur att jag har Totti, annars skulle jag bli lite kär i den här tjejen!

Inga kommentarer: