torsdag 18 februari 2010

No curling, no party!

Det bästa med OS, förutom ishockeyn, är alla mindre sporter som man aldrig ser eller hör om annars. Ett VM-guld i curling resulterar som bäst i en liten artikel i högerspalten på Expressen och Aftonbladets hemsidor. I OS däremot, då gäller det att kamma hem så många medaljer som möjligt till nationen, och då räknas alla grenar!

Obskyra sporter, typ nordisk kombination (backhoppningen och längdskidor, jag fattar inte kopplingen mellan de grenarna?) är jag glad att jag bara behöver se vart fjärde år - det räcker på något sätt. Curling däremot! En underbar sport! Avancerad teknik i kombination med massor av taktik (inte för att jag fattar taktiken alla gånger, men jag förstår att det är NÅGON typ av taktik, haha!). Saken blir inte sämre av att Sverige har ett av de bästa lagen. Jag ÄLSKAR lag Anette Norberg! Jag är lika nervös när Anette ska dra in den avgörande stenen som när ACO ska skjuta sista skottet.

Tyvärr är det få människor som delar mitt intresse för curling! Tove gör det dock. Där har vi en del av anledningen till att jag gillar Tove så mycket. Inte just för curlingen - vore ju lite stört om jag valde vänner efter hur intresserade de är av specifika idrotter - utan för att hon är den enda jag känner som frivilligt sitter uppe till halv tre och diskuterar curling med mig. Vi är inte riktigt friska, jag vet, men kul som tusan har iaf jag!

2 kommentarer:

lillis sa...

Jag gillar också curling, det är ju en fantastisk publiksport, men det är tur att det finns kommentatorer som kan förklara alla skickligheter de utför på isen!:p

tove sa...

yeeeeyy snart är det vi som är där :D