måndag 15 februari 2010

Tankar om melodifestivalen

Efter att ha tvingats genomlida ytterligare en omgång av Melodifestivalen (JA, det var jag faktiskt tvingad till, chokladasken fanns ju framför TV:n där skiten var påslagen och familjen ville verkligen inte byta till 15 km backhoppning eller någon annan obskyr gren...) tror jag det är hög tid för SVT att börja lägga upp en krisplan. Vänlig som jag är tänkte jag hjälpa dem på traven!

1. Sparka Christer Björkman.
2. Banta antalet bidrag. Inse att det inte finns tillräckligt med kvalité för 32 bidrag.
3. Tvinga artisterna att sjunga på scenen, jag vill inte ha nån jävla playback. Vill jag se en, förvisso söt, liten pojke discodansa och tindra med ögonen mot alla 13-åringar, då slår jag på Disneychannel, okej? Jaha, vad sa ni, VAR det här Disneychannel, eller hade de bara lånat deras programledare? Manboy, manboy? Knappast va...snarare Schoolboy, schoolboy...
4. Se till att de faktiskt duktiga artister ni lyckas få dit (Hanna Lindblad...) utrustas med en bra låt.
5. Ska ni ha in "nya" genrer, exempelvis rap, så låt någon med lite stil göra det. "Singel, singel, öh, jag är singel!" och "Hippare hoppare" är kanske inte det bästa rapgenren fått fram (även om jag personligen överlag har väldigt svårt för rap).
6. Sätt en gräns, exempelvis tre, för antalet gånger man kan rösta från samma telefonnummer. Jag orkar inte alla Idol-tjejer som så uppenbart röstar 100 000 gånger. Fan har de inga föräldrar som behöver betala telefonräkningen!?

Jag är extra grinig nu för att jag varit däckad hela helgen, och överhuvudtaget inte orkat plugga senaste fem dagarna. Jag hade en underbar plan för den här kursen - läsa alla litteratur snabbt, gå på de lektioner/seminarier/föreläsningar jag ansåg värdefulla, plugga som tusan veckan innan OS, ta det ganska lugnt under OS för att kunna se massa bra sport, och sedan tentaplugga de knappa två veckorna som är kvar mellan OS-avslutningen och tentan. Den planen är ju minst sagt spräckt nu.

Nåväl, är fortfarande inte frisk, men åtminstone bättre...skiter i seminariet imorgon (ofta jag pallar upp halv sex när jag inte mår bra...), ska se Puckelpist-freestylen vid halv tre, sover efter den...upp kanske ett (optimistiskt!) och pluggar under dagen. Bra, mycket bra. Mission: rädda statsrätten...

3 kommentarer:

lillis sa...

Ja, varför kunde inte Hanna ha fått en bättre låt?? Hon hade lätt kunnat vinna hela tävlingen i så fall. jag var också uppe och såg feestylen, dock med snoozen igång för jag somnade var 5:e minut! :p

lillis sa...

rättelse, jag var uppe och såg FREEstylen...

tove sa...

hahahha det är rätt käraste! :D

men; GUUULD!!!!!!!