fredag 12 mars 2010

Betraktelser från livet 12 mars

Ytterligare en tenta läggs till handlingarna. Kändes rätt okej, men precis som vanligt kom jag efteråt på ungefär 100 saker till jag borde ha skrivit. Fick dock lite panik under tentan och blev osäker på några grejer, som jag emellertid tror att jag lyckades reda ut, så känslan efteråt var ändå okej! Nu är det bara att ta nya tag, folkrätten börjar på måndag, och där är det tenta redan 7 april. Har tre 6-poängskurser den här våren, så det kommer helt klart bli intensivt.

Innan jag slänger mig över kurslitteraturen till folkrätten ska jag dock göra en liten tur ner till Linköping där det vankas nördträff! Hela gänget ska dit utom Linda, som tydligen tyckte att hästen var viktigare...nåväl, tur att någon gör vuxna och mogna prioriteringar! Tanken är att det ska bli Melodifestivalfinaltittande (det bästa med Mello är alla roliga, långa ord man kan göra..), och med tanke på den bedrövliga kvalitén på årets bidrag är det nog tur att jag ska se det hela i goda vänners sällskap..

Annars då...ja, idag har jag upptäckt årets hittills största modemiss! En tjej på pendeltåget som hade blå tygskor...problemet var då två saker. För det första att hon hade tygskor när det fortfarande är is, snö och slask ute, men framför allt; den blå färgen påminde jobbigt mycket om såna där blå plastöverdrag det finns på förskolor, hos tandläkare och så vidare. Inte direkt snyggt...

3 kommentarer:

hanna sa...

Hej! Har du lust att plugga tillsammans i biblio på SU någon dag?

Tove sa...

Grattis, det gick säkert bra!
Träning måndag?

Christine sa...

Hanna - absolut, hur ser det ut på t.ex måndag respektive onsdag eftermiddag för dig?

Tove - självklart nybörjarkursen iaf, ööh sen får jag se hur mina ljumskar mår, jag hoppas att jag orkar köra dubbla pass! ;) Kan kanske ta det lite lugnt under juniorträningen, hum...