lördag 27 mars 2010

Biblioteksbesök och katastrofkrock

Jag förstår inte hur varje tur till biblioteket för återlämning av böcker kan sluta med att väskan hem är dubbelt så tung som väskan dit... idag skulle jag ju bara lämna tillbaka Anna Karenina (för övrigt betydligt bättre än den ganska så överskattade Krig och fred!), inte låna något, eftersom Tjänstekvinnans son, Persuasion och Ivanhoe ligger på nattduksbordet och väntar på att bli lästa. Varför kommer jag då hem med Moliéres komedier (nåväl, åtminstone fem av dem...), Zolas Germinal och dessutom Revolutionary Road? Med kurslitteratur i mängder, tre tentor kvar under terminen, ett antal teaterbesök inplanerade - när hade jag tänkt läsa alla de där? Tyvärr fungerar inte rationella argument när jag är på bibliotek... jag försöker dock se det positivt! Att låna böcker är ju åtminstone gratis, så hellre tokig i böcker än i kläder!

Imorgon ska jag på Stadsteatern och se Sommarnattens leende. Ser mycket fram emot detta, tror den kommer vara superbra, kul att träffa musikalarna, MEN...det krockar med Roma-Inter. För ett par månader sen, när Roma låg sisådär 14 poäng efter och kämpade för att nå fjärdeplatsen, hade det varit irriterande men ingen katastrof. Hade nog nästan varit lite lättad över att slippa se en trolig mangling av mina älsklingar. Nu är ju läget dock lite annorlunda... Roma på andraplats, 4 poäng bakom Inter, vilket vid seger blir en ynka poängs marginal...känns riktigt, riktigt jobbigt.

1 kommentar:

Tove sa...

vaffan jag trodde du hade krockat med bilen x) grattis till segern!