måndag 22 mars 2010

Mogna beslut

Idag har jag varit en riktigt mogen och ansvarstagande person! Åtminstone första halvan..gick upp vid sju (visserligen halvt försovit mig, men petitesser!), åt snabbt, klädde på mig, sminkade mig, halvvägs ut genom dörren - pliing, sms från Julia, föreläsningen inställd. I såna lägen vet jag aldrig om jag ska skratta eller gråta. Visserligen skönt med en plötsligt "ledig dag", men drygt ändå eftersom jag 1) hade gått upp, 2) vet att föreläsningen kommer hamna på annan tid, alternativt måste läsa in det själv, samt 3) vet att det inte alls blir lika mycket pluggat som om jag hade följt min ursprungliga plan för dagen, som var att efter föreläsningen sitta i biblioteket fyra timmar. Nåväl, istället för att deppa ihop satte jag mig i soffan och läste DN. Därefter skulle det ansvarsfulla pluggande börja, vilket det faktiskt gjorde...efter att ha sett en timme från curlingfinalen i OS vill säga. Så, det var väl bra av mig? Synd bara att jag läste en lååång artikel på engelska om ett öh...ska vi säga inte sådär jättespännande område.

Tyvärr var ämnet faktiskt så icke-upphetsande att jag istället bestämde mig för att vara mogen genom att göra ordentlig lunch! Sagt och gjort, promenerade iväg till affären (notera promenerade, tog inte bilen! Miljövänlig och allt!) och köpte grönsaker (!!!). Gick hem och gjorde sallad. Tog tag i pluggandet! Bra!

Ja, allt var frid och fröjd, tills det kom rättsfall på engelska. Tråkiga rättsfall med skumma frågor. Då slängde jag argt igen böckerna och gick till kolgrillen och köpte mat istället. Som mamma får betala, haha. I ett avseende har jag iaf en curlingmorsa! Sen åkte jag och spelade curling i Sumpan i 3,5 timme. Underbart. Seriöst, saknat idrott så himla mycket! Inte just den fysiska ansträngningen (som dock inte är så enorm i curling, tack gode gud...) utan mer lagkänslan och PEPPA PEPPA PEPPA!! Mmm det finns inget bättre än att sätta en sten perfekt i boet eller se en lagkompis lägga upp en perfekt gard. Eufori. Jag, Tove, Kajsa och vår nya superspelare Hanna spelade mot några andra juniorer som började ungefär samtidigt som oss, och vi KROSSADE! 5-0 på tre omgångar. Plockade en etta när vi hade sista sten i första, snodde en poäng i andra och lekte hem sista omgången och snodde en trea. Stört bra stenar, givetvis blandat med några mindre lyckade, men faktiskt från hela laget en riktigt bra insats. Jag börjar verkligen tro på oss nu. Såpass mycket att jag har börjat kika på lägenheter i Solnaområdet. Som sagt, jag hoppas verkligen att ingen tror att hela den här curlingsatsningen är ett skämt. Har man en gång rört vid ett OS-guld försvinner inte viljan att ha ett eget i första taget...

Inga kommentarer: