söndag 2 maj 2010

Be mine



Aah titta bara vilken skönhet! Volkswagen Polo, som blivit utsedd till årets bil 2010. Jag borde så ha en.. lagom storlek, bra bil men inte alls vräkig eller snobbig. En riktig skönhet, mm kan riktigt känna hur det skulle vara att kryssa runt på Valhallavägen (som jag för övrigt gjort idag, in your face miljömuppar! För att spä på mitt rykte som "bortskämd snorunge", Linda och Anna, jag älskar er också, var det naturligtvis mamma betalar som gällde - ni tror väl inte att jag betalar bensinen själv!?) i en splitterny Polo. Pooh, vore inte helt fel.

Nåväl. Nu är det ju i första hand en Audi A4 jag vill ha, och troligen kommer få (nåväl, kommer få tillfälle att låna av mamma då..) så fort mina föräldrar kommer sig för att ta sig ner till Din Bil och beställa skönheten.

Om ni undrar varför jag är såhär besatt av bilar så tror jag det ligger i blodet. Min mamma skulle på fullaste allvar sälja huset innan hon sålde bilen. Sund inställning det!

6 kommentarer:

Linda sa...

Usch, den bilen var väl inte snygg? :P

Christine sa...

Jooo den är underbar <3 Så liten och söt, vill haaa!

Audi är dock snyggare! ;) En Audi TT, mm...

CIssi sa...

Haha, du är för skön Cricce. Jag tyckte den var snygg!

lillis sa...

Det är lugnt Cricce, jag var också en bortskämd snorunge en gång i tiden, njut medan det varar! :p

Linda sa...

Jag hittar inte riktigt rätt modell på Blocket men det här: http://www.blocket.se/hassleholm/Ford_Mustang_V6_Cab_26821830.htm?ca=11&w=3 är en snygg bil. Finns någon modell som är liiiite mjukare men färgen är to die for! Sikta på en sån istället. :P Du som är en bortskämd snoris borde de ju kunna kosta på. ;-)

Christine sa...

Haha tack Cissi!

Lillis, om jag gör! Det bästa är att min mamma inte vill att jag ska flytta hemifrån, så jag använder det som utpressningsargument :D Dessvärre verkar hon ha dragit en gräns vid en bil...tycker att jag gott och väl kan använda Saaben (vilket jag inte har något problem med, lite svårt bara när min pappa tycker att han kan sno den...)

Mm den var snygg Linda, möjligen lite för lång motorhuv men ändå snygg! Dock tror jag att en cab är lite opraktiskt, iaf om jag vill kunna köra under mer än 4 månader av året!