söndag 27 juli 2008

Lata dagar

Upptäckte just att bloggen uppdaterats mycket sällan den här månaden. Kan ju iofs bero på att Internet helt saknades de två första veckorna då jag var i Oxford, men ändå... den största anledningen är da facto att jag för tillfället inte gör mycket som är värt att rapportera om. För tillfället är jag ganska uttråkad, igår var det till och med så illa att jag tog fram tyskaboken och bläddrade lite i. Hade dock inte krafter nog att faktiskt försöka lära mig något som stod i den. Skulle snarare vilja läsa nåt samigt typ Psykologi eller historiaboken just nu.

Igår kväll bestämde jag mig dock för att faktiskt göra något annat än att sitta och spela Harpan, så efter att ha varit och badat med mamma tittade jag på Edward Scissorhands, som jag köpte för 3 pund i Oxford. Johnny Depp kan verkligen lysa upp vilken dag som helst. Eftersom klockan inte var mer än ett (på natten alltså, ett på dagen håller jag som bäst på att försöka förmå mig att gå upp) satte jag mig framför datorn och letade klipp på youtube - och vad hittar jag om inte HELA Kramer vs. Kramer! Eftersom jag tidigare inte sett mer än öppningsscenen (ni vet den där jättekända där Joanna lämnar sin man och åker ner med hissen) bestämde jag mig för att titta på hela. Jag kan inte förstå att jag inte upptäckt hur bra Meryl Streep är tidigare. Jag kan heller inte förstå att jag någonsin tvekade om huruvida hon skulle vara bra som Donna. Meryl är mitt nya fangirl-objekt, helt klart. I natt ska jag se om det inte finns fler av hennes filmer på youtube.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Woho, har du länk till den filmen, jag orkar inte leta :p Jag fangirlar också Meryl nu, i mängder!

Cissi sa...

Jag hittade :p Tips: Hela Postcards from the edge finns där också :)