torsdag 31 juli 2008

Nytt projekt!

Beach 2025 har nu dumpats och ersatts med nya projektet Beach 2015! Dessa kan te sig väldigt lika, men det finns vissa vitala skillnader:

* Inget mer kladdkakeätande på helgerna. I alla fall inte mer än en femtedels kaka. Det är dock fortfarande tillåtet att baka kladdkaka i vänners sällskap.
* Bättre mellanmål. Mackor med ost ska bort och ersätts med frukt och yoghurt. Fullkorn/grovt bröd är okej då hungern är stark, men bör ätas med eftertanke.
* Vid inhandlande av godis, endast små mängder. Vet att jag äter upp allt fort oavsett om jag köper tre eller sju hekto, och då är det bättre både för mig och för min ekonomi att endast köpa tre.
* Förbättrad träning! Detta är den centrala delen i nya projektet. Träningen var under våren obefintlig, men detta ska det bli ändring på. Kort till Friskis och Svettis ska inhandlas och om det går att få med Tove ska även ett simpass/vecka tryckas in i schemat. Målet är då ett-två F&S-pass i veckan + ett simpass. I övrigt försöka promenera så mycket som möjligt - bra både för mig och för miljön.

Detta nya projekt startade efter att jag idag tryckt i mig alltför mycket vinbärskaka med vaniljsås. Sen projektet startade har jag ätit nada (få inte panik, detta beror på att programmet endast pågått i tre timmar. Beach 2015 innebär inte att jag någon gång under de kommande knappa sju åren ska sluta äta) samt cyklat 30 minuter på motionscykeln. Bedömning: projektet löper för närvarande på över förväntan. Prognos: första stora prövningen är "frukosten" vid uppskattningsvis 13.30 idag. Wish me luck!

Nästa punkt på schemat: Film med Meryl! Utbudet börjar dock tunnas ut. Verkar som att jag har "The French Lieutnants Woman" och "Silkwood" att välja på. Suck. Jag som vill se Sophie's Choice, för att inte tala om min iver att se "the Devil wears Prada" för femte gången. Nåväl, tror det blir Silkwood i natt. Verkar okej på beskrivningen...ingen Kramer vs. Kramer direkt men Meryl är Meryl.

Inga kommentarer: