onsdag 30 juli 2008

Movietalk

Mitt liv består till stora delar av film just nu, något som är mycket ovanligt då jag mer brukar vara den läsande typen. Men, man behöver lite variation ibland. Mitt schema de senaste dagarna har varit en canal+ film på kvällen, idag kryddat med morden i midsummer emellan, och sedan från midnatt och in på småtimmarna en youtube-film med Meryl Streep. Måste faktiskt säga att jag trivs alldeles utmärkt med detta schema.

Iaf, dagens Meryl-film blev "The music of the heart". För första gången i mitt liv uppskattade jag verkligen violin-spel. Ni kanske kan gissa vilket håll det här lutar åt. Ja, jag tyckte om filmen. Den var väldigt söt, touching och man behövde inte tänka alltför mycket (vilket passar mig utmärkt såhär på natten). Och yes, Meryl var underbar som vanligt. Om någon har missat det har jag nu en favoritskådespelerska också, till skillnad från tidigare då Johnny Depp var fullständigt ohotad som min gunstling.

Under slutscenen av filmen loggar plötsligt hanna in och skriker om att HBP-trailern kommit ut. Efter att ha sett klart på filmen (notera detta, ytterligare ett steg mot minskad HP-nördighet...inte helt okej) tittade jag på denna trailer, och det såg faktiskt ganska bra ut! Mini-Voldie är rätt så creepy och Michael Gambon såg ut att faktiskt ha fortsatt på det fina spår som Dumbledore han påbörjade i slutet av OotP. Tror att denna film har potential att bli ganska bra, vilket är kul!

Just nu är jag ganska lockad att se ytterligare en Meryl-film, men jag ska nog ta och fortsätta läsa Les Mis faktiskt. Jag vill ju trots allt att filmerna ska räcka några nätter till!

Natten blir aldrig för lång

Inga kommentarer: