tisdag 6 januari 2009

Allmän trafikvarning utfärdas...

I och för sig har jag bara hållit mig på tomma parkeringsplatser hitills, men jag är slutligen igång med övningskörningen! Det går upp och ner...första gången riktigt bra, igår total katastrof, idag började det katastrofalt, men gick sedan riktigt bra på slutet. Det stora problemet är att få igång bilen - någon omedveten reflex får mig att släppa gasen samtidigt som jag hittar dragläget, och poff, motorstopp. Svänga, bromsa och växla gick dock, ja jag ska inte säga hundraprocentligt, men i alla fall väldigt, väldigt bra! När bilen väl rullar har jag alltså ganska bra koll på grejerna.

I övrigt består mina dagar mest av att sova, äta onyttigt, se på teve, spela spel, och givetvis läsa! Jag har redan läst två böcker det här året och är halvvägs med den tredje. Mitt mål för det här året är ca 50 böcker - en bok i veckan är lagom. Känns lite jobbigt att skolan börjar på måndag, schemat för den här terminen har klar gå-in-i-väggen-varning, men jag tror nog jag pallar eftersom det är sista gymnasieterminen. Ska dessutom träna ett par gånger i veckan då mamma har lovat att pröjsa ett gymkort, ska övningsköra massor, samt förhoppningsvis gå en pianokurs...tror jag kommer ha fullt upp! Bara i slutet av januari har jag dessutom flera konserter och dylikt på G. 24 januari blir det en konsert i Norrköping (för en gångs skull ska jag berömma SJ - Södertälje till Norrköping och Linköping till Södertälje för 50 kr!!), 30 januari är det äntligen dags för My Fair Lady på Oscars, och helgen därpå eller liknande blir det Täljerevyn med bl.a underbare Johan Boding.

Summa summarum, har en del att se fram emot!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara du inte får FÖR fullt upp för du måste ju hinna träffa MIG också ;D

Anonym sa...

åh johan boding var helt fantastisk när han var med i jesus christ superstar i eskilstuna.