fredag 2 januari 2009

Årets klantar

Känner du ibland att du är ungefär jordens klantigaste? Dagar då du bara vrålar "SMIDIGT, X!!" i ilska över din egen oförmåga att göra rätt sak vid rätt tillfälle? Lugn, bara lugn, det finns alltid dom som är värre!

Under 2008 lyckades jag bland annat med följande replik på en italiensk restaurang i London (till servitören då): "Excuse me, could we play...eeh...pay, please?" *sjunka ner i jorden*.

Under samma resa, middag hemma hos värdfamiljen...potatis och nånting till middag...Tove ska äta...POFF....potatisen ligger på golvet. SMIDIGT!

Under kategorin "säg rätt sak till rätt människa" bidrar Tove också! Vår ledare i Oxford, Amy, var inte Toves idol - framför allt för att människan i fråga var oerhört dryg, klankade ner på Sverige och sa att det enda vi har är IKEA. Detta uppskattades inte av Tove, som med all rätt är stolt över Sverige. Det som började som en harmlös diskussion slutade med att Tove praktiskt taget bad Amy dra åt helvete. I ena sekunden ville jag bara asgarva och i den andra bara skrika "nejnejnejnej TOOOVEE skärp dig!!".

Singstar är sen ett kapitel för sig - jag tror många har hört om min något misslyckade oktavering under Dansa i neon. Att oktavera två oktaver är inte att rekommendera, något jag bittert fick erfara. Men vadå, jag har väl aldrig påstått att jag är nån sångare...dessutom har jag alltid tyckt att Lena Ph är en fara för landet....ehm...eller nåt i den stilen.

Nyårsafton var för övrigt jättetrevligt! Måste dock öva mer på ABBA-Singstar eftersom Linda vann typ varenda gång, och jag dessutom hört att Li fått 9900 på Mamma Mia...inte okej detta.

Fan, nu är min dygnsrytm, som Linda nästan drog rätt åt mig, helt åt helvete igen. Skyller detta på Tove! Fast...jag gillar henne lite grand i alla fall! Eller mycket! Ja, mycket. Megamycket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är helt otrolig hahah *garva* jag också hahahah *garva ännu mer*

JAG SAKNAR DIG. bah, redan? jaah. det gör jag ;O komsi komsi till datorn!

skrev du det här före eller efter vi sågs btw? före va? XO