tisdag 20 januari 2009

Glidartermin? Just forget it...

Mina kära lärare har de senaste dagarna gjort allt och lite till för att göra det fullständigt klart för oss att det här inte direkt kommer bli en slapp sista termin. Idag startade tre nya kurser, tack och lov de tre sista. Psykologi B verkar iofs kunna bli en glidarkurs förutsatt att man kommer igång ordentligt med den individuella uppsatsen. Finansiering och kalkylering samt Internationell ekonomi dock...suck. Tjocka, astrista böcker. Tråkiga ämnen. Pluggämnen. Allt skulle funka om jag inte hade matte...dagens lektion...två tal gjorda. Jag orkar inte, det är ju rena skämtet. Funderar återigen på att bara skita i den och satsa allt i resterande ämnen, så kan jag ju bara plocka bort matten...ja. Bra plan. Förutom det lilla faktumet att jag då känner mig komplett värdelös. Suck.

Bokat in tre körlektioner nu iaf. Mina kalkyler om kostnaden för körkortet gör mig deprimerad. Rena rånet...1400 kr för halkbanan?? Lika mycket för landsvägskörningen?? Drygt 1000 kr för teoriprov och uppkörning? Plus alldeles för många tusen i form av lektioner... hejdååå resor i sommar.

Blev lite deppig nu. Trött efter faktiskt riktigt ansträngande dag. Typ 100 såna här till, och jag kommer inte ens orka ta studenten. Misslyckat värre. Antar att skolan vill förbereda oss för uni och högskola..haha, uni kommer bli 4,5 glidarår efter Ragnhild. Om det inte vore för att jag ska läsa juridik...

Tror jag att vi
Kunde inte se
Kunde inte ta oss
Tillbaks till ruta ett
Tiderna förändras
Står man plötsligt här
Och letar efter nån som man kan hålla kär
Tillbaks på ruta ett

3 kommentarer:

Anonym sa...

skippa juridiken, ta nåt år till annat, åk till Italien och se vad som händer?

Christine sa...

Aldrig i livet, jag är hur pepp som helst på att läsa juridik faktiskt :D

Anonym sa...

du är knäpp.