fredag 23 januari 2009

Livets små glädjeämnen

Alltså det är sanslöst hur bra jag mår i denna sekund! Jag njuter för fullt för snart går säkert nåt riktigt illa...räcker iofs att jag tänker på äckel-Zinter för att mitt goda humör ska försvinna, men ändå! Grunden till detta välmående är att jag, förvisso med ett nödrop, lyckades fixa ett MVG på Lars jäkla Organisationsprov. Tidigare i veckan har Lars antytt att klassens resultat varit en stor besvikelse, att han trodde vi kunde mycket bättre och så vidare. Pessimist som jag är tolkade jag såklart detta som att jag max fått ett VG, vilket hade känts mycket jobbigt då kursen i princip består av två prov. Eftersom jag hatar att tvingas prestera ett MVG på sista momentet i en kurs känns det nu betydligt bättre! Gör jag bara ett bra grupparbete så kan det räcka med VG på sista provet.

Nåväl, för att fira detta lyckade prov och det faktum att det äntligen är helg så gick jag till ICA för att inhandla lite godis. Min lycka blev inte direkt mindre när jag såg att de hade kampanjpris på lösviktsgodis! 49 kr/kg, som hittat! Ska nu ha en mycket mysig fredagkväll och förbereda mig för helgens äventyr.

Som jag nämnt ska jag alltså till Norrköping imorgon, konsert är det som gäller, och ett av mina större problem just nu är att jag inte vet vilka skor jag ska ha!

Alternativ 1: Svarta, halvhöga, lite klumpiga. Klar fördel att de är varma, funkar även i halka, och tål även blött och slaskigt väder. Nackdel att de inte alls är snygga och kräver jeans som går ner ordentligt över dom.
Alternativ 2: Vita, ganska höga, rätt snygga, lite "eskimå"-stuk. Praktiska då dom är både varma och funkar bra att gå i när det är halt. Klar nackdel att de vid slask kommer bli hur smutsiga som helst. Funkar att ha jeans både instoppade i samt utanpå.
Alternativ 3: Svarta stövlar med rätt mycket klack. Tål slask (även om det inte är optimalt), dock katastrof vid halka! Om jag måste gå mycket även risk för rejält ont i fötterna. Dock klart snyggast samt passar till både jeans och kjol.

Beslutsångest just nu... vet inte vad jag ska ha på mig heller. Är strumpbyxor för kallt runt elva på en lördagkväll i januari?

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är inte för kallt för strumpisar!!! det är aldrig för kallt. fast jag går ju alltid i det ändå och nu tror jag att jag fått blåskatarr. sampo är fett triumferande och verkar tänka "told you so".
så jo. det kanske är lite för kallt. men det beror på hur länge du vistas ute. vänta på bussen är okej men stå en längre tid och frysa är inte okej.

Christine sa...

ahhaha varför visste jag att du skulle komma med den där kommentaren... XD