onsdag 14 januari 2009

Finanskrisen har inte lämnat spår överallt...


Bah, lite småfrustrerad just nu. Vill supergärna gå på Donnan och hennes Dynamos krogshow på Hamburger Börs i vår, men det kommer ruinera mig fullständigt. 345/445 kr för biljett, det är dyrt men ändå överkomligt... marknadsmässigt pris så det hade jag räknat med. Sen kommer dock rånet - man måste köpa mat och dryck där. En varmrätt kostar minst 235 kr. Plus dryck på det skulle jag, som billigast, komma undan med drygt 600 kr, vilket redan det är svindyrt, iaf när man lever på 1000 kr/månad. Troligen blir det ännu dyrare, får nog räkna med åtminstone 700 kr. Blir frustrerad. VILL verkligen gå, men jag ska ta körkort och dessutom studenten den här våren... logiken bara skriker att "det funkaar inte!!".
Alltså vadfan. Teaterbranschen har inte fattat att vi är inne i en lågkonjuktur. Lågkonjuktur - priserna sjunker. Dom verkar tro att vi är kvar i en högkonjuktur och har världens inflation eller nåt... blir arg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har i alla fall inte 50 mils resväg som jag! Det är ju alltid något. ;) Visserligen har jag råd - något jag brukar ha då jag är bra på att spara, men det hjälper ju inte när man måste ha fyllt 18 för att komma in! :( FY!

Hoppas du får se showen i alla fall! De är säkert grymma! :D

Christine sa...

Oooh titta, jag har en till läsare jag inte visste om!! Yes, nu borde mitt läsarantal uppgå till iaf...8! Underbart :D

Det är sant, resvägen slipper jag :D Aah och du hinner inte fylla 18 innan den är slut, och kan inte tvinga med en förälder? Gud vad bittert :(

Jaa det fanns ståplats nu iaf för samma sviniga pris, men då slipper man iaf köpa mat... så jag ska nog komma iväg på det ändå :D

Anonym sa...

vadå hur kan dom tvinga en att köpa mat om man äter innan eller inte är hungrig? :S

Anonym sa...

Nej, hinner tyvärr inte fylla 18 innan det hela är slut, och att någon skulle följa med mig kan jag bara drömma om! :s Försöker tänka positivt och intala mig själv "man kan inte se allt!" (lägger rätt mycket pengar på andra musikaler & konserter).

Läser gladeligen din blogg - du skriver väldigt bra! :D