torsdag 2 april 2009

Defying Gravity

Jag är på ett alldeles strålande humör! Det var längesen jag var så här pepp på allting, och detta trots en hel del skolarbete. Matias har rätt, detta är den stora tilltaggningsvåren! Jag och Jossan gick igenom kommande veckorna fram till studenten, och enades om att det kommer gå sjukt fort. Den här veckan är i princip slut, sen är det fyra rätt okej dagar nästa vecka...sen LOV, och när det är slut är det redan 20 april. Därefter en vecka som är lite tuff, sen veckan efter är det mösspåtagning och första maj, så inte ens en hel vecka. Veckan efter det åker jag till Berlin, så bara tre skoldagar... och ja, efter Berlin har snart halva maj gått.

Det är alltså inte många hela veckor kvar, och trots allt plugg...man ser ljuset!

Vårens stora tilltaggningslåt har jag just utsett, och det är helt klart Defying Gravity från Wicked. Har gillat den sen jag hörde den för första gången, men nu bara växer den. Mitt i prick! Få låtar jag blir så taggad av. Nu ska jag dra upp volymen och skriva svensktal och lite annat skit!

Something has changed within me
Something is not the same
I'm through with playing by the rules
Of someone else's game
Too late for second-guessing
Too late to go back to sleep
It's time to trust my instincts

Close my eyes and leap

It's time to try
Defying gravity
I think I'll try
Defying gravity
And you can't pull me down...

2 kommentarer:

Tove sa...

PUSS :D

Jessica sa...

Wicked har ett par fantastiska låtar! :D Var däremot inte jätteimponerad över uppsättningen... Har du sett den?