måndag 20 april 2009

Söderbönan och Östermalmsgubben

Min HP-fanatism har ju det senaste åtminstone halvåret varit så gott som bortblåst - senast i fredags sa jag till mina vänner att jag inte var HP-nörd längre. När jag kom hem på kvällen såg jag dock den nya trailern för film nummer sex och pooof - där var fanatismen igen. Såg OotP på kvällen. Började re-reada HBP på natten. Inte bra detta - kommer mitt i sista skolrycket.

Mitt under Prophecy-scenerna i OotP, ni vet när Lucius och Bella kommer gående, kläcker min lillebror ur sig "ååh, titta, här kommer Östermalmsgubben och Söderbönan!". Vad svarar man på det egentligen? Nu fattas bara att ge Voldy himself ett passande Stockholms-epitet!

Nu - plugga. Sen - gå och träna. Ikväll - mer plugg och kanske lite fanfiction-läsande...det var ett tag sen!

2 kommentarer:

hanna sa...

spontant känner jag att voldy skulle bo i vastastan eller på kungsholmen!

Tove sa...

kungsholmen? ehm, voldy är evil. han passar inte här. voldy intar väl rosenbad typ. eller så bor han i malfoys manor på djurgården :) av hans våldsbenägenhet att döma kunde man också gissa att han är aikare... mycket intressant.