måndag 6 april 2009

S06 når nya höjder!!

Hohoho, 11 personer på Scaniabesöket idag, härligt S06! Känns bra att klassen är så engagerad och tar tillvara på de schemabrytande aktiviteter skolan anordnar. Besöket var faktiskt riktigt givande, mycket bättre än förra året. Bolagsjuristen var rätt kul att höra på eftersom jag ska läsa juridik, och killen från marketing-avdelningen var riktigt duktig på att hålla i en presentation. Jag tycker ju inte alls om marknadsföring, men han hade mig fullt koncentrerad i en timme. Med beröm godkänt. Och sen kvarstår ju det faktum att frukosten Scania bjuder på är i en klass för sig...frukten, ojojoj.

Tyvärr tappade vi lite människor till FIKA:t, bara 6 stycken kom totalt, men det var ganska skönt faktiskt. Jobbade med Excel, vilket var kul TROTS att jag är tekniskt inkompetent och fick be Tobbe fixa åt mig flera gånger. Men långa, konstiga formler är faktiskt rätt svårt, så det så.

Tre dagar kvar till lovet känns som en stor seger! (Usch jag börjar prata som Matias...inget ont om honom men det är inte bra att mitt språk påverkas så mycket av någon). Bara ett samhällskunskapsprov, ett svensktal och lite smått och gott från Vikarien så är det en veckas avkoppling!

Inga kommentarer: