torsdag 23 april 2009

Hata fotnoter

Uuh, hata samhällskunskapsarbete med hundratusen fotnoter och källkritik. Har hitills tryckt ur mig typ 270 ord och har 9 fotnoter. Tvivlar på att jag tidigare fått ihop så många fotnoter totalt i ett arbete. Hälften av tiden jag lagt hitills på det här arbetet har bestått av att lägga in fotnoterna. Döda dom.

Ska dessutom skriva en analys om Harry Potter i Svenska C. Vet inte riktigt vad jag ska ha för tema än. Just nu väljer jag mellan tema döden och tema jämställdhet. Det senare känns roligare medan det förstnämnda är lättare att knyta direkt till boken i form av citat och sånt.

43 dagar kvar till studenten. Snart, snart, snart.

1 kommentar:

hanna sa...

tips på tema vore vad det egentligen är som MEST ligger till grund för hur vida någon har hög status i trollkarlsvärlden. är det kön, klass, pengar, "blodstatus", elevhem, kontaktnät?

vet att det är lite stort men det vore onekligen intressant att se vad man mest dömer och värderar människor efter?

alternativt kolla vilka olika hierarkier som finns inom trollkarlsvärlden?

annars är ju genus alltid party! hur beskrivs karaktärer olika vad gäller kvinnligt/manligt? beskrivs mäns yttre attribut mer än kvinnorna görs? används olika värdeladdade ord för att beskriva dem (kraftutryck för män, mer känslomässiga för kvinnor?)?

lite tips bara :D hann inte svara på msn!