onsdag 1 april 2009

Aprilskämt

Puh, än så länge har jag inte gått på några skämt! Har dock sett en hel del - bland annat hade lokaltidningen en artikel om att det blivit något fel i byggnationen av det nya Stadshuset, som varit i bruk endast i 5 månader (även känt som Skrytbygget). Resultatet av det skulle då vara att hela Stadshuset skulle behöva utrymmas och de politiska partierna och nämnderna skulle få inhysas i stans alla skolor. Lite kul, men såklart väldigt lätt att genomskåda eftersom det helt enkelt var FÖR absurt.

Min mamma gick dock på Rix FM´s skämt - att man kunde få en applikation till mobilen som kunde spåra vilken människa som helst, bara man skrev in personens mobilnummer. Det skämtet var dock rätt bra tycker jag, med tanke på hur tekniken utvecklats lät det faktiskt inte som en omöjlighet.

Sen visade min bror mig Leksands aprilskämt - HAHAHA säger jag bara! Enligt dom hade Leksand en ny matchtröja, som man kunde köpa i den "nyöppnade StarShop på Aprilvägen 1 i centrala Mora". Dessutom hade man lagt in ett telefonnummer som man kunde beställa tröjan från. Numret i fråga gick till, ja just det, Mora Ishockeyklubb. Dom är inte så pjåkiga dom där leksingarna, trots allt!

Det bästa tycker jag nog ändå är att aprilskämt ska förbjudas enligt ett EU-direktivet, med motiveringen att det är "vilseledande nyheter i nyheter, press och tv". Faktiskt ganska sant.

Vilka är era favoriter bland aprilskämten? :)

1 kommentar:

Tove sa...

"Uppge bara rabattkoden "Heja Leksand!" när du bokar.

En annan nyhet som vi kan avslöja dagen till ära är att spelarna under nästa säsong kommer att ha gult mashår fastsytt i hjälmen för att ytterligare förstärka känslan av hemvävt."

haahhahahahaha jag vill ringa X'D