söndag 28 juni 2009

Att sköta ett hem

Suck, bevisligen sköter inte huset sig självt. Inte hunden heller för den delen. Min mamma och lillebror har åkt till en kompis i Norrland, och pappa jobbar. Summa summarum, jag är lämnad att sköta hus, hem och hund. Än så länge går det faktiskt ganska bra. Titti har varit ute flera gånger, jag har lyckats tillreda och få i mig dagens mat, och dessutom lagat morgondagens lunch. Titti har fått både mat och medicin, blivit kammad, och blommorna har fått vatten. Lite rädd att jag i min iver att vattna råkade dränka ett par av blommorna, men det är en petitess i sammanhanget. Det här går ju finfint!

Så för att vara en extremt långtråkig och meningslös dag så har den faktiskt gått ganska snabbt. Det är dock oerhört bittert att vara hemma och inte kunna åka till stranden när det är en av årets varmaste dagar. Nåväl, man kan inte få allt. Ikväll blir det någon film (väljer mellan Marie Antoinette på Canal+ och Harry Potter) framför TV:n tillsammans med den glass som blev kvar från gårdagen. Perfekt.

1 kommentar:

Tove sa...

Haha om du ska flytta hemifrån blir det ännu mer av den varan, så sucka på du :D men det låter ju riktigt stabilt annars!