måndag 15 juni 2009

Every now and then I fall apart

Usch, jag känner att jag inte har något att skriva. Luften har helt gått ur mig, och idag kom jag på mig själv med att önska att jag inte alls hade sommarlov. Saknar StaR. En historiedokumentär eller en riktigt episk Britta-genomgång är vad som skulle behövas för att piffa upp tillvaron lite. Igår var dock en mycket trevlig dag - träffade Kristian för första gången på ett halvår, och med honom har man aldrig tråkigt. Vi lagade en hysteriskt god sallad och en ännu godare rabarber/hallonpaj, och sen gick vi på bio och såg Last Chance Harvey. Jag fick välja film, och den tog jag helt för att Emma Thompson och Dustin Hoffman spelade huvudrollerna. Rätt bra film - ingen som kommer gå till historien, men lagom engagerande och ganska söt.

Egentligen är jag sugen på att skriva, har flera rätt okej HP-fanfictionidéer. Tyvärr har jag samma problem som Tove beskriver på sin blogg. Tankarna rinner igenom mitt huvud otroligt mycket snabbare än vad fingrarna förmår att få ut dom, och när jag redan har allt klart i huvudet orkar jag inte trycka ut det på skärmen.

1 kommentar:

Tove sa...

Det låter som exakt samma fenomen, hela vägen igenom. Ge mig skola och något att göra nu, liksom. Ändå har jag gjort saker varje dag, men det hjälper inte. Ses snart. Puss