söndag 7 juni 2009

STUDENTEN!

Okej people, formeln för en lyckad helg:

Ta studenten+ gå ut gymnasiet med 20,0+mottagning med underbara människor+mängder av god mat+gå betald utbildning på nya jobbet+träffa musikaltjejerna+se världens bästa Gunilla plus Sussie och Charlott = TOTAL LYCKA!!

Studenten var helt fantastisk. Dagen inleddes med Champagnefrukost hemma hos Martin. I stort sett hela klassen plus vår galne mentor Åström, aka Profeten, var där och det var riktigt trevligt. Därefter bar det av till skolan för fotografering. Vi joinades av naturarna och glädjeskriken var många. Sedan följde studentlunch med betygsutdelning (känslan av att få ett slutbetyg med 2600 poäng MVG är obeskrivlig), och sedan färd till kyrkan. Programmet där kändes kortare än vanligt, men det kanske var för att jag ville hinna njuta av varenda sekund. Fick dessutom två ämnesstipendier, i svenska och ekonomi. Mina älskade vänner var mycket nöjda med att jag fick det i svenska, men tyckte att ekonomi nästan var matte...pttfff!! Efter kyrkan var det dags för båtfärd och slussning... jublet ville aldrig ta slut. Så himla mäktigt, sånt man aldrig kommer glömma.  Själva utspringet på Marenplan sen var helt obeskrivligt.

Givetvis åkte vi flak också! S06 regerade såklart med "CASH IS KING VA"-budskapet och det var ordentligt drag på flaket. Klarade kläderna hyfsat och THANK GOD för mösskyddet! Tyvärr blev det ju lite halt efter ett tag samtidigt som folk var lagom dragna, så mina fötter trampades det på rätt rejält ett antal gånger... börjar förstå varför fotbollsspelarna skriker så enormt när dom blir stämplade. Smärta. Men det var det värt!!

Mottagningen sen var underbar, jag begränsar mig till att säga TACK till alla som kom, skickade blommor etc, och TACK för alla presenter! Ingen och inget nämnt, ingen och inget glömt.

Så, igår var jag på Primadonnor på Hamburger börs för första gången.. SÅ värt det! Det bästa av allt är ju nästan att jag betalade HUNDRA kronor för det, och vi fick SITTA (var egentligen ståplatsbiljetter) LÄNGST FRAM! Är inte det en seger eller!? Själva showen toppade dock detta. Helt sjukt bra. Hur mycket skratt som helst, hur bra sång som helst, hur SNYGGA som helst! Vadå 45-årskris...

Gunilla Backman är och förblir den sanna Donnan, och landets bästa sångerska. Så är det bara. Peace!

2 kommentarer:

Julia sa...

Grattis (i efterskott), vad kul :D och imorgon är det äntligen min tur, som jag längtat!! Dock kan jag inte skryta med 20.0 direkt :p Mycket imponerande av dig!

Christine sa...

Jag kan nog garantera att studentdagen är rätt fantastisk med eller utan 20.0 ;) GRATTIS! :D