torsdag 18 juni 2009

Du måste finnas, du måste

Jag lever mitt liv genom dig

Konserten igår var precis sådär magisk som man visste att den skulle vara. Inte ens asdryga Ericsson (aldrig mer en av deras produkter!) som inte lät oss fangirla nära scenen, eller den fruktansvärda kylan, kunde förstöra kvällen. Lite "ojdå, hur ska detta gå?"-känslor när Gunilla skulle ge sig på Du måste finnas - det är ju Helens låt! - men det gick finfint.

I övrigt undrar jag bara om det blivit lite av en sport att sno Vinnaren - först Meryl och nu Tommy? Älskar Tommy Körberg, men med lite trist arrangemang blev hans version av The Winner Takes It All mest en uppvisning i fantastisk sångteknik, och inte så känsloladdad som den är med Gunilla. Däremot var Fait Accompli i mitt tycke en av kvällens höjdpunkter...förnekar inte att en och annan tår envist trängdes tillbaka under den.

Idag har jag mest fixat med min iPod som kom igår. Unnande mig en i studentpresent och är lite småkär i den. Lite jobbigt att lägga in massa bilder manuellt bara, men det ska nog funka!

3 kommentarer:

Julia sa...

Wei! Jag var också på konserten. Eller var där och var där...jag jobbar åt Ericsson (vi har bäst produkter :D) så jag höll på jobba under tiden den var. Men det var trevligt med lite kvällsmusik när man höll på börja packa ihop alla produkter ;)

Christine sa...

Meeh synd att jag inte visste att du var där, då hade du ju kunnat fixa in oss :P

Julia sa...

Lätt att jag hade ;) Vakterna handlar alltid hos oss så jag är bundisar med alla :p