torsdag 27 september 2007

LYCKA!

Wotcher!

Är på mycket bra humör! Det är snart helg, min underbara Within Temptation-skiva kom idag (har sagt det förut, säger det igen, CDON är världens bästa företag...beställde i tisdags kväll och den kom idag!), och JAG SKA TILL ROM!

30 oktober-2 november, d.v.s under höstlovet bär det alltså av till den Eviga Staden. Caesars och Tottis stad. Min stad. Staden med de häftigaste byggnaderna, skönaste piazzorna, vackraste fontänerna och den godaste maten. Staden som rymde Colosseum, Circus Maximus och Foro Romano när vi i Sverige fortfarande sprang runt i skogen som vildar. För ett historiefreak och fotbollsfreak som jag är Rom himmelen på jorden. Dessutom kommer jag vara nere när Roma-Lazio spelas, tyvärr lär det vara omöjligt att få tag på biljetter, men det kommer iaf vara grym stämning och vi kanske hittar nån söt restaurang där de visar matchen. Och så ska jag gå till Romastore och shoppa Roma-grejer. Och äta massa italiensk glass.

Roma Roma Mia <3

Jaahapp, vad händer annars? Brynäs krossade Linköping med 9-1 och leder Elitserien, och på lördag ska jag gå och se SSK-Brynäs. Jag förväntar mig en seger, men när det gäller sport ska man aldrig förvänta sig för mycket.

Friluftsdagen igår var hemsk och jobbig, men eftersom jag åtminstone vill ha ett VG i idrott tyckte jag att det var bäst att inte skolka. Hermione hade aldrig skolkat, right? Iofs hade något så fjantigt som friluftsdag aldrig funnits på Hogwarts. Men i alla fall.

Dagens engelska fanfic-word: Cantankerous - betyder grälsjuk (och får jag inga kommentarer nu blir det Voldytakter, d.v.s ingen översättning! Och då blir ni inte glada när ni sitter med dessa ord framför er på ett prov och såväl känner igen dem men inte har en aning om vad de betyder!)

In loving memories...

2 kommentarer:

Anonym sa...

OOOH vad beställde du mer från CDON?

ROM!!! FAN VAD COOLT! Jag vill också ha riktig italiensk mat *avundsjuk*

Ska du åka med familjen?

Anonym sa...

Men kom igen du måste ju gå på matchen! :O

Haha skumt ord XD