söndag 9 september 2007

Ner med idrotten!

Wotcher!

Nej, ni behöver inte bli vettskrämda, jag har inte övergett Roma och blivit en idrottshatare. Vad jag däremot hatar är när någon smart person har bestämt sig för att plåga oskyldiga ungdomar med det hemska påfundet skolidrott. För att göra smärtan ännu mer outhärdlig har ytterliggare någon smart person bestämt sig för att den arma klassen S06 ska behöva uthärda denna tortyr som första lektion på måndagarna.

Allvarligt talat är det ett helt jävla projekt bara att packa väskan inför denna tortyr! Eftersom att jag är sådär lagom morgonpigg har jag tänkt att jag 1) Ska fixa allting kvällen innan samt 2) Ta på mig idrottskläderna direkt hemma på morgonen.

Detta innebär ju dock vissa problem för min överbelastade hjärna eftersom den då måste tänka tvärtom emot vad den är van vid! Istället för att packa ner idrottskläder har jag packat ner mina vanliga kläder. Så, efter 20 minuter tror jag att jag äntligen fått ner allt. Och sen idrottskläderna framplockade så att jag inte glömmer något imorgon bitti. Efter att ha planerat och packat klart sitter jag just nu här och funderar på om mitt skåp är tillräckligt stort för att rymma trunken med kläderna (ärligt talat är jag dödsträtt på att behöva TRYCKA igen ryggsäcken, så i år kör jag med mindre väska för skolböckerna och ordentlig idrottstrunk för kläderna). Får det inte plats har jag ett problem - jag vill faktiskt inte behöva släpa med mig trunken till varenda lektion under dagen och bli utstirrad av halva skolan. Jag har dock för mig att jag fick plats med både skridskor, kläder och hjälm förra året så det borde funka. Huum.

Just nu irriterar jag mig dessutom på att Lord Voldemort inte uppdaterat sin blogg.

In loving memories...

3 kommentarer:

Anonym sa...

skolidrotten var det värsta påfundet EVER. är så glad att jag är klar. usch vad jag hatade det. förutom när vi paddlade kanot på ån. det var roligt.

tihiii, JAG HAR INGEN SKOLIDROTT.

Christine sa...

Paddla är roligt och ni har ju en sån söt liten å!

Idrottsplanen vid min skola är dock sådär lagom vacker och idrottshallen är minimal, för att inte tala om omklädningsrummet. Seriöst är jag svettigare EFTER att ha duschat och bytt om där än efter själva idrottspasset.

Död åt skolidrotten!

Anonym sa...

DÖD ÅT DEN! XO Den e sjuukt jobbig och dum och onödig och du har så rätt så rätt!