onsdag 18 juni 2008

Ich bin die Singstarerin...*host*

Igår var en mycket bra dag som spenderades hemma hos Tove. Efter lite Oxford-förberedelser var det dags för mig att premiärspela hennes Singstar (som införskaffades i måndags) och det gick faktiskt överlag ganska bra! Lyckades till och med vinna på några låtar, samt slog mitt tidigare rekord (drygt 9000 poäng, Father and Son, hos Tobbe). Det nya rekordet lyder på 9280 poäng och sattes på Tusen och en Natt. Det blev även en del roliga nostalgilåtar som vi verkligen inte kunde, typ Bra vibrationer, Fyra bugg och en Coca-Cola och Högt över havet. Tror dock aldrig vi hade sämre än 6000 poäng på någon av dessa, vilket ändå är okej om man aldrig har hört mer än titelraden av låten tidigare.

Efter att ha lagat mat (utan att förstöra köket!) och spelat lite till promenerade vi till Kungsträdgården för att se Italien-Frankrike. Tove var inte jätteengagerad men höll lite på Frankrike, medan jag var väldigt taggad och naturligtvis höll stenhårt på Italien. Och det gick ju finfint, 2-0 till Italien samtidigt som Rumänien torskade - ITALIEN I KVARTSFINAL!! Sen att det var underbare Daniele de Rossi (med lite hjälp av en fransk fot) som avgjorde matchen gjorde ju inte det hela sämre. Kommer nu ha betydligt lättare att ta en svensk förlust ikväll då iaf Italien är vidare.

Så idag när jag vaknade såg jag ett kuvert på mitt skrivbord från UF. Intyg att jag genomgått kursen och betyget...pampam...MVG!! Så lättad och glad. Kan nu lägga detta elände bakom mig och vara glad att det inte ställde till mer besvär än såhär.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Grattis till betyget, det var du väl värd!

Anonym sa...

hallå jag kan både bra vibrationer och fyra bugg XD dock ej högt över havet HAHAHAH

Vem e du?
Vem e jag?
Levande charader... X'''D

Henrys fulfot ><'