onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

Så läggs då ytterligare ett år till handlingarna! Det har varit ett ganska konstigt år med höga berg och djupa dalar. Många jobbiga, negativa erfarenheter, men som i det långa loppet kanske ändå är värdefulla. Tack och lov massor av positiva saker - underbara resor till Oxford, London och Lübeck, underbara människor som jag ser fram emot att fortsätta umgås med under 2009, musikaler och konserter, Romasegrar, böcker, böcker, böcker...

Jag har dessutom två nyårslöften! Oddsen är troligen inte mer än pengarna tillbaka på att de är glömda i mitten av januari, men i alla fall!

1. Träna mera. Har troligen getts de senaste fem åren, men vadå, nån gång måste det väl funka?!
2. Det här var från början tänkt som speciellt för Cissi, men kom på att det nog bör vara allmänt eftersom fler kanske stör sig på det; sluta använda fjortisord som "bah" som i "Och jag bah, och han bah, och sen bah". Ska istället använda vuxet, civiliserat språk; "Och då sa jag att, och han svarade att, sen blev det så att". Kommer troligen behöva påminnas om detta dagligen!

Slutligen en liten "årets"-lista!

Årets...

Bok: Les Misérables, men jag kanske läste den svenska förkortade versionen redan 2007? Isåfall får jag nog säga Andarnas Hus!
Film: Jag hoppas att ingen ens tvekade om vad jag skulle säga här...Mamma Mia!, såklart.
Låt: Årets låt är alltid Vinnaren, end of discussion.
Resmål: Oxford var underbart men jag måste ändå säga London.
Match: Dubbelmötena mot Real Madrid i CL, som båda vanns av Roma med 2-1, är oförglömliga!
Mål: Alla Tottis!
Målvakt: Jacob Markström, såklart.
Donnankonsert: Såg tyvärr bara Donnan fyra gånger i år, missade flera tillfällen då jag var i Oxford, men Broadwaykonserten i Berwardhallen var fantastisk.
HP-händelse: Erised 2008 var riktigt kul - personligen var besöket i Christchurch College också en höjdpunkt.
Tove: Äh, det fattar ni väl att det inte går att välja en specifik händelse med Tove! :)

Så, nu ska jag göra mig i ordning och dra hem till Linda. Kan 2008 avslutas bättre än med Mamma Mia och ABBA-Singstar? Nej, jag tror faktiskt inte det!

Happy New Year, Happy New Year
May we all have a vision
Now and then
Of a world where every neighbour
Is a friend
Happy New Year, Happy New Year
May we all have our hopes
Our will to try
If we don't we might as well
Lay down and die

GOTT NYTT ÅR! HAPPY NEW YEAR! EIN GUTES NEUES JAHR! FELICE ANNO NUOVO!

Inga kommentarer: