söndag 15 februari 2009

Andetaget innan dyket

Den kommande veckan blir inte rolig. Två stora prov, en redovisning, ett läxförhör, och detta är det jag vet innan veckan startar - det kommer garanterat fyllas på. Pallar icke denna termin. 110 dagar till studenten, 110 dagar till studenten, 110 dagar till studenten...

Det går dock bra att övningsköra. Har kört landsväg och lite mer stadsmiljö den här helgen. 90 km/h, hohoh, då går det undan! Fått ökad respekt för hastigheter. Börjar förstå varför mamma inte ville köra snabbare än 140 km/h på Autobahn...

Melodifestivalen är ju annars lite av helgens höjdpunkt, och tyckte det var en klar förbättring mot föregående helg! Även om Amy Diamond skriker "Småstjärnorna"... men man kan inte få allt. Annars har jag försökt hitta balklänning, och det är verkligen inte det lättast. Dyrt också. Ska nog ta en tur in till Stockholm och kika lite. Vet ungefär vad jag vill ha, men så ska man ju hitta en sån modell med bra form, rätt färg, okej pris och så vidare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

klänningsexpert anmäler sig frivillig för hjälp!!!!

helt grammatiskt störd mening, men du fattar var jag menar.

Anonym sa...

Jag har ett bra tips på affär där man kan köpa balklänningar! Om man går ner mot tunnelbanan som ligger mitt på sergelgången typ, så ligger en affär där som har massor av klänningar till ett bra pris. Eller, den låg där för ca 2 år sedan...

Anonym sa...

vet du vad, om du hittar en som är okej/hyfsad kan vi alltid sy om den :) kom ihåg att jag sydde min balklänning i nian från scratch, den blev dessutom skitsnygg :) lycka till!