tisdag 17 februari 2009

Utan energislöseri, finns inget miljöparti...


Hittade SVT's gamla skämtvideos från valet 2006 på youtube! Den här tycker jag är riktigt mitt i prick faktiskt.

För övrigt borde alla vänsterpartister och kommunister skickas på kurser i ekonomi. Det krävs t.ex ca två lektioner i Internationell ekonomi för att förstå varför Sverige, världen, whatever, klart skulle missgynnas av deras skämt till ekonomiska politik. Planekonomi, kärnvapen, Inter - tre saker som starkt skulle kunna bidra till världens undergång.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vi står för tillfället inför sammanfallet av konsumtionssamhället och de marknadskrafter som styr. ingen ser en lösning på lågkonjunkturen, och du försvarar ändå systemet? värdlen förstörst, och nu raseras även samhället.

men så går det.

Christine sa...

Sammanfallet nu beror inte på att marknaden inte fungerar, utan på att idiotbanker i USA gav bolån utan att kräva säkerhet. Invecklat, orkar inte förklara, men hög och lågkonjukurer är en del av det ekonomiska kretsloppet, och den enda lösningen är mera konsumtion (vilket i stort sett alla med någon kunskap om ekonomi skulle säga).

Anonym sa...

haha korkaste jag hört!! du borde se dig om i världen och läsa vänsterpartiets partiprogram. att tro att konsumtion är ett långsiktigt och rättvist alternativ är det stora skämtet i sammanhanget.

Christine sa...

Om man inte konsumerar, varifrån ska då skattepengarna som ska täcka vård, skola, omsorg osv. komma ifrån?

Anonym sa...

wow anonym är faktiskt inte jag! men jag håller med anonym hur som helst, och många ekonomer är faktiskt också av den åsikten.

Christine sa...

va var anonym inte du tove? Ännu större anledning att inte ta personen seriöst när den inte ens vågar länka sitt namn med sin åsikt.

Visst men kan du då svara på min förra fråga; Om man inte konsumerar, varifrån ska då skattepengarna som ska täcka vård, skola, omsorg osv. komma ifrån?

Anonym sa...

eftersom jag ska plugga och inte hinner debattera nu, tänker jag bara säga att jag älskar de där klippen , de är så sjukt roliga!