måndag 9 februari 2009

Knähelveten

Är irriterad. Var i Romme med skolan och åkte skidor idag, för första gången på sisådär...6 år. Först gick det dåligt, kunde knappt stå på skidorna. Sen kom jag igång lite även om tekniken var helt icke befintlig, men jag tog mig ändå ner för några röda utan problem. Sen kommer katastrofen. I slutet av en backe leker Tobbe lite, hoppar med snowboarden osv. Jag är då såklart fullt upptagen med att garva åt detta, och tappar kontrollen på egna skidorna. POFF, ligger i backen. Detta dock inte stora katastrofen, såna tavlor får man bjuda på. Det jobbiga är att jag i samband med att jag ska ta mig upp får ont i knät, som jag tidigare haft en del problem med. Resulterar i att jag sen knappt vågar åka alls och till och med FEGAR UR en backe. Kände mig som Stig-Helmers okända dotter från Snowroller eller nåt sånt, men att dra sönder knät sista terminen i trean var inte direkt det jag var taggad på.

Tycker dock detta är skittråkigt, för när jag var yngre bara for jag ner för backarna, och jag tycker egentligen att det är jätteroligt att åka skidor. Borde kanske gå och kolla upp knäna. Inte bra detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har också problem med knäna, lösningen heter träna! Bygg upp musklerna runt knäna så kommer problemen med största sannolikhet att försvinna. :) Kramis!