torsdag 12 februari 2009

Nästa Mozart

Har idag påbörjat en pianokurs! Gick finfint, med ett litet problem - det var inte speciellt mycket spelande. Nåväl, jag antar att korrekt fingersättning och att hålla händerna rätt på pianot helt enkelt är ett nödvändigt ont. Läraren verkar iaf jättebra, ung och positiv tjej. Sånt gillar jag. Sen kan det ju i min bedömning väga in att hon spelade "The Winner Takes It All" sagolikt vackert och helt utan noter. Älska riktigt musikaliska människor. Hoppas hon kan föra över en del på mig.

I morgon är det dags för S06 att inta Riksdagshuset! Kommer säkert bli en stor succé. Själv känner jag mig ju som hemma i Riksdagen efter min Prao där i åttan. Kan informera om att det minsann inte är några jävla "Öppna kontorslandskap" som Södertälje kommun fjantar runt med. Ordentliga, snygga, egna rum till ledamöterna. Givetvis inredda med soffa och Tv! Sen finns det självklart väl tilltagna partirum där man i partiet samlas, äter en eller två bulle och bara allmänt chillar mellan alla små utflykter. Riksdagens matsal har för övrigt mycket god mat!

Imorgon natt blir det uppesittarkväll med Frida - Adlibris bokrea! Var länge sen jag köpte böcker, så har bestämt mig för att unna mig själv en eller ett par nu.

Inga kommentarer: