måndag 10 maj 2010

Terminens sista kursstart

Den här månaden har egentligen potential. Jag gillar vanligen maj, må så vara att det under grundskolan och gymnasiet var mycket prov, men man ser alltid ljuset (både bokstavligt och bildligt talat då). Emellertid ska jag läsa Rättsinformatik de kommande fyra veckorna, och det verkar, baserat på introduktionsföreläsningen, vara stört tråkigt. Exakt vad det handlar om tror jag inte någon egentligen fattar, men det ska tydligen ha att göra med hur juridiken verkar i IT-samhället. Låter allvarligt talat mer som en kurs för Laptoptobbe än för mig...

Dessutom kan man inte direkt anklaga vädret för att vara sådär jättestrålande för tillfället. Känns mer som oktober än maj såhär långt. Hoppas på bättring under veckan dock. På onsdag blir det Gengångare på Stadsteatern med delar av musikalgänget och fredag-lördag blir det en liten tur till Dalarna med familjen. Jobbar som bäst på att övertala mamma om att låta mig köra (enda nackdelen med att ha en biltokig mamma...hon vill helst köra sin bil själv..), vi får väl se hur det går.

Mycket, mycket oinspirerat inlägg, jag vet. Tyckte bara att det var på tiden med en kort liten uppdatering. Förhoppningsvis lite gladare och mer inspirerad framöver!

Inga kommentarer: