onsdag 20 augusti 2008

Back to reality

Så var då första skoldagen avklarad - sista första skoldagen, det ni! Kändes ganska awesome. Var oerhört trevligt att träffa S06 igen, som fått förstärkning i form av flera nya elever, och lika galen som vanligt. Ribban var väl ungefär satt vid kvart i ett (vi började ett) när Elin plötsligt sa att "jag funderar redan på att gå hem...". Vissa saker förändras uppenbarligen inte under en sommar, men jag hoppas att vi får se Elin på åtminstone 50% av lektionerna i år. Schemat för terminen är också väldigt bra eftersom jag varken har Matte D, Engelska C eller Idrott B. Vore det inte för äcklig Matematik C och Marknadsföringen skulle jag verkligen se fram emot terminen. Marknadsföringen stör mig verkligen, skriker VG-varning om den = inte bra!! Hann även med att få en skymt av några av de nya ettorna, men har ännu inte kunnat bilda mig en uppfattning. Förhoppningsvis är de bättre än de gamla ettorna, som i sin tur förhoppningsvis hunnit växa upp lite under sommaren. Nåväl, jag ska inte klaga för mycket, vi var väl inte heller några änglar i ettan (till skillnad från nu, då vi snart kommer konkurrera ut Jesus i prickfritt uppförande).

Jag hatar att min mamma vägrar att köpa en extern hårddisk åt mig utan istället tycker att jag kan slänga massa musik och videor. Fullständigt otänkbart. Hur kan man ens få idén liksom? Tänk bara på allt som skulle försvinna...massa fina bilder, Charlott Strandbergs imitation av Pernilla Wahlgren, "Fångad av en getost", de tidigare nämnda ABBA-låtarna som faktiskt är unreleaseade och alltså mycket svåra att få tag på. Alltså...okej att man verkligen inte följer med i den nya teknologin, jag är också rätt off, men då kan hon väl åtminstone betala för det jag säger att vi behöver? Okej jag vet att jag låter som en sjukt bortskämd Östermalmsfjant nu, men det här är ett seriöst problem. Särskilt när hon sen tycker att jag ska hålla på och ladda hennes mp3 eftersom hon inte ens vet hur man gör det.

Imorgon ska jag hänga i skolan och sen åka in till Stockholm och träffa Cissi. Det kommer bli en bra dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

jahapp cissi. när ska du träffa mig då? ;O