torsdag 7 augusti 2008

Ädelhetspoäng

Såhär nu mitt i natten, ganska glad efter att ha sett ytterligare en Meryl-film ("Falling in Love", väldigt gullig, The Bridges of Madison County är dock bättre) och pratat med Tove i några timmar, så känner jag mig lite pepp på att dela ut ädelhetspoäng igen! Denna kategori har ju legat nere ett tag eftersom jag kände att det blev lite enformigt att bara sitta och kasta ut poäng till Linnea. Hon är förvisso en underbar människa, men det är farligt att boosta folks egon för mycket. Nu känner jag mig dock på ett väldigt givmilt humör, så vi sätter igång!

Först och främst..ehm måste tänka...okej det är iaf inte i nån rankingordning, men Tove får vara först! För jag har saknat henne som tusan och hon är bäst helt enkelt. Så japp, Tove får lite poäng.

Sen... måste säga alla underbara tjejerna som gjorde tisdagen betydligt roligare än om jag hade suttit där själv hela dagen. Jag är dessvärre halvt förkyld nu (bra tajming, London om en vecka, det sista min mamma sa innan jag åkte var "Bli för guds skull inte förkyld nu, du måste gå in om det är kallt!"), men jag skulle som sagt ta mig igenom en sån dag igen och igen och igen. Så det är många ädelhetspoäng åt Cissi, Emma och Hanna som samtliga var med mig från strax innan åtta på morgonen, och även en del åt Linda, Annika och dom andra som dök upp framåt kvällen. Det var nåt särskilt jag skulle ge Linda en extrapoäng för också, kommer dock inte ihåg vad det var..kan ha varit att hon trollade bort regnet när hon kom.

När vi ändå är kvar på Allsångstemat känns det befogat att slänga ut en del poäng till Gunilla, Sussie, Charlott (extra där för att hon var källan till mycket skratt när hon hade lyckats sätta på sig sin poncho fel), Söt-Martin (som var manlig som tusan i bara linne i ösregnet), Benny, Helen, Tommy och alla andra coola artister som samtliga gjorde underbara framträdanden. Inga sura miner trots skitvädret... inga divor, inga problem. Thank you for the music liksom.

Ska börja runda av detta lite innan jag börjar ge poäng åt Totti för att han finns och liknande (fast egentligen är Totti inte med i denna lilla tävling eller vad man ska kalla det, eftersom han är en Gud och upphöjd över sånt här), men tycker nog Frida ska få lite poäng också.. för hon haft låånga, givande diskussioner med mig och gett mig stöd i min kamp mot Percy Jackson.

Nu är det snart dags att stänga ner fabriken för i natt, men vi hörs snart igen...ädelhetskampen, to be continued!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha, tack! ja det har vart minst sagt givande ;)

usch tråkigt med förkylning. jag har också råkat på värsta förkylningen! och jag har london om TVÅ veckor :o vi kan skylla på att jag är sympatiförkyld för din skull ;)

hähäh (a)

Anonym sa...

Nämen vilken ära att få ädelhetspoäng! :)