lördag 2 augusti 2008

Uppdatering Beach 2015

Jag förstår att ni alla (d.v.s mina fem läsare) brinner av iver över att höra hur det går med Beach 2015 och svaret är rätt okej! På negativa sidan - var tvungen att äta upp en del av vinbärskakan (kunde ju inte låta den förgås då den bakades innan projektet startade) samt har råkat ta några rader av pappas godis (som om det är MITT fel att det är så djävulusiskt gott med mörk choklad!). På pluskontot kan dock läggas att jag ätit äpplen i massor och helt klart ätit mindre mackor än vanligt. Har dessutom bara druckit vatten - detta trots att det stått cola i kylen! Och tidigare i natt genomförde jag ytterligare ett pass på motionscykeln, faktiskt på hela 50 minuter, cyklade 2,5 mil, vilket jag ändå tycker är rätt bra jobbat. Hoppas att jag nu kan fortsätta på detta spår och inte faller för frestelserna i kylskåpet!

Efter att ha tränat, runt klockan två, satte jag mig och kollade på ännu en av Meryls filmer, denna gång "The Bridges of Madison County", efter att ha läst många positiva kommentarer om den. Två timmar senare var filmen slut och mitt ansikte var en smärre katastrof (tack gode gud att jag inte använder mascara, då hade jag varit SVART!). Så himla vacker och sorglig film, lite klyschig kanske, men helt underbar ändå.

1 kommentar:

Caroline sa...

mörk choklad är dock hyfsat nyttigt.

och ett annat tips... jag vet inte alls hur det ser ut hemma hos dig, men här har vi placerat motionscykeln framför teven ;)