måndag 25 augusti 2008

...och var är min mat??

Euugh, idag kände jag på riktigt att terminen dragit igång igen. Skulle äta vid tio i tolv. Spenderar tjugo minuter med att stå still på samma ställe i kön och vänta på maten. Allvarligt talat, det är inte okej att behöva vänta tjugo minuter på att riset ska bli klart när man betalar 2000 kr/termin för maten. Seriöst, ris. Hur jävla svårt kan det vara att beräkna hur mycket ris man måste koka när man vet hur många som ska äta? Okej om det var slut vid kvart över ett, men det var enorm kö redan vid halv tolv, samt vid halv ett, när vi var klara. Jag orkar inte att Igelsta/kommunen inte ens klarar av att beräkna hur många portioner som ska lagas. StaR borde fixa eget kök med kompetent personal.

Helgen var nice. Fredagen spenderades hemma i soffan med underbara filmen Out of Africa, medan lördagen bestod av att åka ner på stan och handla block och present till Ewwe, samt av att ta sig ut till Enhörna (landet!!) för att fira att Ewwe nu blivit stor och myndig och hela tjotaballongen. Var en väldigt trevlig kväll iaf. Söndagen sen, äntligen dra igång med städandet av mitt rum inför flytten. Gick faktiskt ganska snabbt när jag väl satte igång. Kvällen sen, fotboll, Inter-Roma, men den orkar jag inte prata mer om. Får en sten över bröstet och en klump i halsen varje gång jag tänker på den. Så jävla orättvist.

Nu måste jag...tada...PLUGGA!! Det är det man gör om man går på StaR... fast först ska jag ÄTA...något som är edible och som man inte måste stå och vänta på.

Inga kommentarer: