onsdag 27 augusti 2008

...och här brister fantasin!

Bah, har nu kommit in i den här vanliga tråkiga terminscykeln där man mer eller mindre bara låter dagar gå. Eller låter och låter, de fullständigt springer ju iväg vad man än gör. Förutom lektionerna då, som ofta går lika långsamt som sista tjugo minuterna när Roma är i uddamålsledning.

Sista dagarna har jag således gjort...ingenting. Åtminstone inget av större värde. Fasar nu för att min blogg återigen kommer bli dödstråkig efter sommarens oerhört humoristiska inlägg. Skulle såklart kunna nämna HP, men det enda jag nämner om det är att jag inte frivilligt nämnt det på hela terminen (förvisso är terminen ung, men you get it). Skulle kunna babbla Donnan men de enda som möjligtvis skulle orka läsa det är Cissi och Linda. Litteratur? Tja, det går sakta men säkert framåt med Les Mis. Ett 1000-sidigt mästerverk på svår engelska, med 500-600 ord/sida tar man sig inte igenom på en eftermiddag direkt.

En av vårens succékategorier var såklart Dagens Tobbe. Och här har vi nån som inte gör en besviken! Sommaren har inte trollat bort Lap-Tobbes dryghet, och tack och lov för det. Jag bjuder här på två av gårdagens Tobbe-highlights.

Situation: Första Svenska C-lektionen, Jenny tänker inleda kursen med en Lars Winnerbäck-låt. Det är väldigt tydligt att J är ett stort fan av Lars W - ögonen lyser upp bara vid tanken på honom.

J: Ja, och jag har valt den här låten...när det gäller Lars är det ju väldigt svårt att hitta en låt som är...*ser närmast fangirlaktig ut*
T: BRA?
J: *vaknar ur fangirl-tillståndet*

Situation: Marknadsföring, kursens första timme. Under ledning av allas vår Lars Mohlin.

L: Ni läste ju en del marknadsföring i grundkursen va (här syftar han på Fek B), vad tyckte ni om det?
Random klasskamrater: Kul, intressant! (random positiva ord)
T: VÄRDELÖST!!

Det är bra med människor som går lite mot strömmen och säger vad de tycker. Det piggar upp vardagen lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha Lars Mohlin, jag läste Mona Sahlin XD