tisdag 12 augusti 2008

Ljuset, det brann ut

...Spelet, det tog slut.

Något förfärligt har inträffat - min stationära dator har mer eller mindre brutit ihop. Min lillebror, som iaf låtsas att han är lite mer teknisk än jag, påstår att vi måste göra en "ominstallation av hårddisken" (detta låter som eh...kemi...för mig). Jaja, gör du det, sa jag, tills han upplyste mig om att ALLT jag har sparat kommer försvinna. Jag inser knappt själv hur mycket jag har sparat i den datorn... de senaste fyra åren av mitt liv!! Det är extremt mycket. Okej, om en del gamla skolarbeten försvinner gör det inte så mycket, MEN, däremot all min musik - hela mitt ABBA-bibliotek!! I den där datorn har jag praktiskt taget ALLT Abba någonsin spelat in, gjort live etc - inklusive allt Frida och Agnetha gjort före och efter Abba-tiden. Massor av sällsynta grejer som skulle vara mer eller mindre omöjligt att hitta igen. Hursomhelst, min bror har nu tvingat mig att gå igenom allting (som ligger i världens oordning) och rensa bort en del, bränna det mest värdefulla på skiva och sånt. Suck, när ska jag ha ork till det liksom? Vi ska flytta om drygt en månad och jag har inte ens börjat rensa mitt rum.

Imorgon natt åker jag till London, vilket ska bli otroligt kul. Ska på The Globe, Dickens-museum, se Les Misérables och bara njuta av det sista av sommarlovet. Kanske shoppa lite film, musik och givetvis böcker också om jag hinner. Samt äta god (italiensk) mat.

Nu närmast ska jag titta klart på "Death becomes her" (Döden klär henne) som är en rätt rolig komedi med...ja, ni kan väl aldrig gissa vem? Crazy fangirl-varning är bara förnamnet...

6 kommentarer:

Anonym sa...

ominstallation har jag också gjort^^det är lite jobbigt.
ens egna sparade fil är ju inga problem, bara att dra över på extern hårddisk, usbminne eller mp3-spelare?? (haha btw är det typ kemi för mig också, ganska enkelt ;D *dryg*)

däremot alla jävla program som måste istalleras om sen. och skärminställningar... det är det värre med.

men ha så kul i london, puuuss :)

Christine sa...

Mm, för min mp3 klarar ju SÄKERT av alla tusentals musikfiler plus ett par gaanska stora videofiler :P

Caroline sa...

dock är det värt att bränna, det är asskönt att ha backupper sen när man väl är klar.

Francesco the one and only sa...

du är så jävla cool!

Anonym sa...

ååh the globe <3 hade ni groundling tickets? hur var det? gjorde dem jigen i slutet (älska!!!)? åh jag vill jag vill jag vill!

Anonym sa...

min klarade allt ajg hade när jag bytte dator sist^^