fredag 22 augusti 2008

Sunshine in the rain

Så har den första riktiga skoldagen, med bravur, bockats av! Jag tycker om mina fredagar, med undantag av matten. Kände redan idag att den här kursen nog inte kommer gå så bra - verkar äckligt svårt och jag är sjukt otaggad. Är däremot taggad som tusan på samhällskunskapen. Och längtar redan till historia och psykologilektionerna nästa vecka, så tja, det kunde ha känts värre, helt klart.

Något som är jäkligt jobbigt just nu är dock alla getingar som börjar bli aggressiva och närgångna. Har ju lite getingfobi vilket är rätt opraktiskt när de kommer in på lektionerna. Överlevnadsinstinkten säger typ "spring", medan förnuftiga, mogna sidan säger "sitt lugnt och stilla, du kan faktiskt inte ställa till med kalabalik på en lektion". Dagens hjälte var Tobbe som iskallt dödade getingen som tog sig in på mattelektionen (tack liksom, det enda som kunde göra matten värre, att det kommer in getingar).

Igår träffade jag Cissi inne i stan och det var hur mysigt som helst! Gick och fikade på Mineur i Gamla Stan (även känt som snygga-killen-cafét, tyvärr var snygga killen inte där), visade Cissi den berömda Hoggyfontänen (tack och lov inga hoggare där som kände igen mig, bara några ensamma turister) och tog sedan färjan ut till Djurgården. Var fint väder när vi anlände till Djurgården och gick förbi Cirkus (underbart att gå förbi där med någon som får samma känslor!), faktiskt så fint att vi köpte varsin glass. Men, tror ni inte att det, i samma ögonblick vi går förbi grindarna till Skansen, börjar regna? Nu var detta inte så farligt, mest duggregn, men i takt med att vi kom längre och längre ut och promenerade runt vid Waldemarsudde så blev regnet kraftigare och kraftigare, tills det till slut fullkomligt vräkte ner. Min jacka var fortfarande inte torr när jag skulle till skolan i morse... och jag känner mig förkyld igen. Försöker dock få ut fangirlpoäng av detta, och det var faktiskt så att vi delvis åkte ut till Djurgården för att gå förbi Cirkus. Som ingen kan ha missat är ju Cirkus stället Gunilla mer eller mindre bodde på under två år när hon spelade i Mamma Mia!, så ja... lite fangirlpoäng tycker jag detta kan få!

Hursomhelst, efter att ha kommit hem och fått av de dyngsura kläderna satte jag mig vid datorn och tittade på River Wild. Att sommarlovet är slut betyder inte att mitt fangirlande av Meryl Streep är det! För att fira att det är fredag ska jag nu sätta mig vid teven och titta på Out of Africa, som jag inte kunde motstå att köpa i London!

3 kommentarer:

Anonym sa...

River wild har jag sett, jag gillade den :) riktigt bra äventyrsaction.

verkar som att du och cissi tog vår gamla rutt typ :) men när ska vi ses då? :O

Christine sa...

bra bra! du kan börja fangirla meryl med oss, haha :D

jaaa vi gjorde det, tills det började regna!! men jag kan typ..alla eftermidddagar/kvällar (slutar aldrig senare än tre) utom fredag den här veckan så det är bara att bestämma en dag? :D

Anonym sa...

åh, men dåså! bestäm bestäm X)