söndag 10 augusti 2008

Marvin's Room

Det här inlägget är tillägnat Cissi, eftersom jag lovade henne en liten recension av nattens Meryl-film...alla är dock såklart välkomna att läsa (utom min mamma, som aldrig någonsin kommer få länken till min blogg, hur mycket hon än tjatar. Vissa saker är faktiskt privata, även om de ligger på Internet).

I alla fall, nattens film blev "Marvin's Room", där Meryl spelar en ensamstående kvinna, Lee, med två söner, varav den ena (spelad av Leonardo di Caprio) i filmens inledning tänder eld på deras hus. I filmens inledning uppdagas även att Lee har en syster, Bessie (Diane Keaton), som hon inte träffat på cirka 20 år. Nu visar det sig dock att Bessie drabbats av leukemi så Lee åker tillsammans med sina söner till Bessies hem i Florida för att försöka hjälpa till... resten får ni (Cissi) se själva.

Tyckte filmen var rätt okej, ganska sevärd, men Meryl har gjort betydligt bättre roller (börjar bli lite bortskämd här kanske), men jag menar...Meryl är ju Meryl, så hon är såklart lätt i klass med alla andra aktörer även när hon inte är på topp. Diane Keaton var dock otroligt bra, och Leo var nästan Titanic-söt (filmen är från 1996). Så har ni liksom jag inget för er på dagarna/kvällarna kan ni ju ägna 1,5 timme åt den här filmen ;)

1 kommentar:

Cissi sa...

Jag tackar och bockar! :D Är hemma och är superförkyld nu så jag ska passa på att kolla lite film :)